motorblokverwarming

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2004 22:23 #53906 door
motorblokverwarming is gemaakt door
Ik heb een duett met blokverwarming (geimporteerd uit zweden)
Mijn vraag is,wat is het vermogen van zo'n
elektr.verwarming (230v)
Kan het nergens terug vinden.
Is het verstandig om hem continu aan de 230v te hangen in de winter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2004 23:17 #72399 door
Beantwoord door in topic motorblokverwarming
Voor dat je de blokverwarming uitprobeerd, is het verstandig om het eerst te demonteren en te kontroleren of het gloeispiraal niet is ingevreten.
Het vermogen is 550 watt.
Je kunt hem m.b.v een tijdschakelaar in het contactdoos instellen op ongeveer een uur voor het wegrijden, dan is het blok redelijk warm.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2004 23:58 #72398 door
Als het om een B18 motor gaat is het onderdeelnr: 281551, met specificaties: 220 Volt, 500 Watt. Zo'n motorverwarmer heeft +-28 jaar in mijn B18 gezeten, en is er terug uitgekomen zonder enige invreting. In tegenstelling met wat Dick aanraadt, zou ik de verwarmer dus reeds uitproberen terwijl deze nog in de motor zit, is er kortsluiting dan stel je dit rap vast. Zou je toch demonteren, zorg ervoor dat je een O-ring van +-38mm binnendiameter (en dikte +-3mm) bij de hand hebt, want de ring die eruit komt is vermoedelijk niet meer bruikbaar.
Zo'n motorverwarmer is in elk geval een leuk accessoire: steeds warme motor, geen startproblemen zelfs niet bij -20 (zoals in Zweden). Voor de volledigheid: voor andere Volvos zijn de originele onderdeelnrs als volgt: voor 240: 1343340, voor 940: 3529348.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2004 00:01 #72397 door
door omstandigheden moet mn katterug deze winter buiten overnachten. vanaf -5 graden hang ik hem meestal een uurtje aan de elektriek. de startmotor draait dan soepel rond en hij rijdt dan meteen lekker omdat ie op temperatuur is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2004 00:02 #72396 door
belangrijke toevoeging: de motorverwarmer NOOIT uitproberen zonder dat deze in vloeistof zit, anders is deze binnen de kortste keren totaal onbruikbaar!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD