atenne aansluiten
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2004 09:37 #53904
door
atenne aansluiten is gemaakt door
De atenne van mijn radio is door een onverlaat gebroken, dus er moet een nieuwe in. De plek van de oude (rubber en kogel zitten er nog in) zit voor het raam van de bijrijder. Maar deze kan ik niet via de moterruimte als binnendoor bereiken. Wie kan mij helpen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2004 09:47 #72414
door
Beantwoord door in topic atenne aansluiten
Via de wielkast?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2004 11:11 #72413
door
Ik had het zelfde probleem, ik heb de antennegat dicht gemaakt en een binnen-antenne tegen het voorraam achter de achteruitkijkspiegel geplakt werkt perfect.
Zo,n binnen-antenne is o.a. tekoop bij Halford en kost ongeveer 35,00 euro.
Bij het demonteren van de oude antenne moet je de bevestigingschroef losdraaien en de antenne iets naar beneden drukken, er zit onderaan een blokkeerstift die je met een dunne schroevendraaier in lengterichting kunt drukken en dan haal je het er zo uit.
Zo,n binnen-antenne is o.a. tekoop bij Halford en kost ongeveer 35,00 euro.
Bij het demonteren van de oude antenne moet je de bevestigingschroef losdraaien en de antenne iets naar beneden drukken, er zit onderaan een blokkeerstift die je met een dunne schroevendraaier in lengterichting kunt drukken en dan haal je het er zo uit.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2004 17:49 #72412
door
Volg de antennekabel eens, en kijk waar hij uitkomt. Hij is er destijds ook opgezet. (niet af-fabriek, dus geen speciale trucjes)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2004 19:16 #72411
door
De antenne is boven de afgesloten ruimte in de hoek gemonteerd.
Bij mijn amazon was er een klein gaatje recht naar beneden doorgeboord (onder de antennebevestigings-gat) waar de kabel doorheen was gevoerd.
Op die plaats kun je alleen maar een antenne monteren met een aan de onderkant uit/inklapbaar blokkeersteun.
Bij mijn amazon was er een klein gaatje recht naar beneden doorgeboord (onder de antennebevestigings-gat) waar de kabel doorheen was gevoerd.
Op die plaats kun je alleen maar een antenne monteren met een aan de onderkant uit/inklapbaar blokkeersteun.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2004 19:17 #72410
door
Over welke wagen hebben we het ?
Als het oom een P1800 gaat dan kun je een aluminium plaat verwijderen vanuit de wielkast, met 6 (?) boutjes vast.
Dan geeft dit toegang tot een ruimte waar meestal de antenne in gemonteerd is.
Ik zou hem ook dicht maken en een versterker kopen zoals werd gesuggereerd, geeft alleen maar problemen zo'n ding.
Als het oom een P1800 gaat dan kun je een aluminium plaat verwijderen vanuit de wielkast, met 6 (?) boutjes vast.
Dan geeft dit toegang tot een ruimte waar meestal de antenne in gemonteerd is.
Ik zou hem ook dicht maken en een versterker kopen zoals werd gesuggereerd, geeft alleen maar problemen zo'n ding.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2004 21:26 #72409
door
Met wat pielen en rotzooien is het eindelijk dank zij jullie reacties gelukt! DANK HIERVOOR!!