contactslot

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2005 18:39 #53875 door
contactslot is gemaakt door
hallo,ik heb de laatste tijd dat het stuurslot van mijn amazone69 niet goed werkt,als de sleutel er in zit kan ik het stuur met veel moeite weer los krijgen.vraag:nieuw slot,en hoe doe je dat.bvd voor reactie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2005 19:30 #72550 door
Beantwoord door in topic contactslot
ik had eens het "omgekeerde" probleem: de sleutel ging er niet meer in. Spuitje met kruipolie spuitbus (met kop met buisje) loste meteen alles op, misschien helpt dit bij jou ook?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2005 19:38 #72549 door
je moet het slot zo snel mogelijk vervangen,omdat het nu nog werkt.Als het eenmaal vast zit heb je een groot probleem.Het zit origineel gemonteerd met breekbouten.Dit zijn bouten die bij het vast aandraaien afbreken.Dit is nu toevallig wel de bedoeling!!Het is om bij diefstal snelle demontage te voorkomen .Je kunt de stompjes zien zitten.Deze moet je met een klein beiteltje los tikken. Zo kun je het slot demonteren.Het electrisch gedeelte kun je met twee boutjes (schroeven draaier) losnemen.Dus de draden hoeven er niet af.Wel van te voren een accupool losnemen!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2005 20:36 #72548 door
mensen,bedankt voor jullie snelle reactie

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2005 00:10 #72547 door
Is het niet het geval dat het stuur een beetje tegen het slot 'aandrukt'. Dus dat je het stuur een klein stukje moet bewegen, en dan de sleutel pas kan draaien?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2005 08:18 #72546 door
ook dit gebeurt af en toe bij mijn AM1969

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2005 08:53 #72545 door
Ga je over tot vervanging, dan is een gereviseerd stuurslot is op ruilbasis o.m. verkrijgbaar bij Scandcar zo weet ik uit ervaring. Voor de-/montage, moet wel het stuur worden verwijderd, de rest wijst zich eigenlijk van zelf. Het is (zeer) raadzaam, inderdaad vóóraf een accupool los te maken.
Succes.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD