ruitenwisserrubber op de rol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2005 17:57 #53872
door
ruitenwisserrubber op de rol is gemaakt door
Een jaar geleden zette ik een klacht op het forum over snel scheurende ruitenwisserrubbers. Welk merk ik ook kocht voor mijn P1800 ze bleven scheuren (en kostte me een hoop geld). Ik kreeg toen het advies om moderne ruitenwisserbladen in de juiste maat te kopen en het rubber over te zetten. Met wat moeite is dat gelukt. Maar nu hoorde ik van een vriend met een MG hetzelfde verhaal en hij werd doorverwezen naar een automaterialen zaak op de Javastraat in Den Haag waar ze rubber op de rol verkopen. Zijn rubbers hebben we in een minuutje omgezet, was een zeer goede en goedkope oplossing.
Dit is dus geen vraag maar gewoon een praktisch advies voor iedereen die met hetzelfde te maken heeft/had. En nu weer fijn de regen in.
Dit is dus geen vraag maar gewoon een praktisch advies voor iedereen die met hetzelfde te maken heeft/had. En nu weer fijn de regen in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2005 19:41 #72568
door
Beantwoord door in topic ruitenwisserrubber op de rol
Kun je wat meer vertellen? Welke winkel is het? Hoort die bij een keten? Welk merk rubber heb je gebruikt?
Vorig jaar heb ik voor een vermogen de ruitenwissers van beide auto's moeten vervangen (m.n. erg duur bij mijn gezinsauto, een Renault Espace met ruitensproeier geintegreerd in de wisser) omdat de Brezan bij hoog en laag volhield, dat rubber op de rol allang niet meer bestond...
Vorig jaar heb ik voor een vermogen de ruitenwissers van beide auto's moeten vervangen (m.n. erg duur bij mijn gezinsauto, een Renault Espace met ruitensproeier geintegreerd in de wisser) omdat de Brezan bij hoog en laag volhield, dat rubber op de rol allang niet meer bestond...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2005 20:25 #72567
door
Het bedrijf heet
Duston & Allard
Laan van Meerdervoort 42
(ter hoogte van vredespaleis), 070-3454435 / 070-3455224
De winkel hoort dus niet bij een keten, en welk rubber het is dat weet ik niet. Mijn vriend heeft het daar gekocht en wij hebben het gezamelijk op het wisserblad gezet.
Succes.
O ja, in Wassenaar op het Stadshouderplein 11 is ook een winkel van hun, of die ook dat rubber heeft, kan ik niet zeggen.
Duston & Allard
Laan van Meerdervoort 42
(ter hoogte van vredespaleis), 070-3454435 / 070-3455224
De winkel hoort dus niet bij een keten, en welk rubber het is dat weet ik niet. Mijn vriend heeft het daar gekocht en wij hebben het gezamelijk op het wisserblad gezet.
Succes.
O ja, in Wassenaar op het Stadshouderplein 11 is ook een winkel van hun, of die ook dat rubber heeft, kan ik niet zeggen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2005 20:37 #72566
door
Geacht forum!
Hoeveel Watt trekt een achterruitverwarming? Is het echt noodzakelijk om een relaisschakeling toe te passen in mijn Amazon?
Groet,
Frits
Frits van der Gronde
Hoeveel Watt trekt een achterruitverwarming? Is het echt noodzakelijk om een relaisschakeling toe te passen in mijn Amazon?
Groet,
Frits
Frits van der Gronde
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2005 23:25 #72565
door
Het is meestal de rechter ruitenwisser die scheurt bij de 1800, m.i. doordat deze in rust op het meest gebolde deel van de ruit ligt.
Ik doe altijd een kurk onder de houder als de wagen stilstaat, zodat het rubber ontspannen is en op deze wijze doe ik al 10 jaar met de (originele)rubbers
Ik doe altijd een kurk onder de houder als de wagen stilstaat, zodat het rubber ontspannen is en op deze wijze doe ik al 10 jaar met de (originele)rubbers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2005 14:49 #72564
door
Een achterruitverwarming trekt behoorlijk wat stroom dus een relaisschakeling is sterk aan te bevelen.
Hiermee voorkom je ook de hoge stroom die door de schakelaar gaat lopen met alle gevolgen van dien. Tevens beperk je spanningsverliezen.
Gebruik daarom voor de voeding naar achteren dan ook voldoende dikke draad en een goede massa(contact). Uiteraard goed zekeren met een correcte zekering.
Je dynamo is toch wel sterk genoeg?
Hiermee voorkom je ook de hoge stroom die door de schakelaar gaat lopen met alle gevolgen van dien. Tevens beperk je spanningsverliezen.
Gebruik daarom voor de voeding naar achteren dan ook voldoende dikke draad en een goede massa(contact). Uiteraard goed zekeren met een correcte zekering.
Je dynamo is toch wel sterk genoeg?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2005 20:43 #72563
door
Misschien iets voor het VOD om rubber van de rol te verkopen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2005 21:17 #72562
door
De firma conrad verkoopt dit rubber ook, als ik het goed heb nog in verschillende kwaliteiten en ook kleuren, maar op dat laatste zit je als Amazone liefhebber niet te wachten.
Ze verkopen ook via internet.
Ze verkopen ook via internet.