amerikaan: stadslicht, licht en groot licht?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2005 14:44 #53842
door
amerikaan: stadslicht, licht en groot licht? is gemaakt door
Hallo, Ik ben bezig met de restauratie van mijn P1800E. Dit is een geimporteerde Amerikaan. De Amerikaanse P1800's hebben van die blok lichten aan de zijkant, dat vond ik geen gezicht en ik heb de gaten dicht laten lassen. Nu heb ik dus alleen nog de knipper lichten aan de zijnkant. Het valt me nu ineens op dat er helemaal geen stadslicht op de auto zit. Ik heb een schakelaar voor normaal en groot licht, ik kan signalen aan het stuur, en dat is het. In m'n oude P1800S zat nog een voetschakelaar die zit er hier niet in. Mijn vraag nu: kan ik zo maar zonder stadslichten de weg op (en vindt de RDW dit ook OK)? In mijn (nieuwe) kabelboom zit volgens mij ook geen draad voor stadslicht. Groet, Jacco <br><br>P.S. de status:
mijn site
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2005 16:24 #72713
door
Beantwoord door in topic amerikaan: stadslicht, licht en groot licht?
Ik heb ook een import p1800. De koplampunits zijn voorzien van een extra gat waar een klein lampje inpast voor het stadslicht. Een extra draadje trekken en de schakelaar aanpassen moet dan wel. Grootlicht wordt bij mij geschakeld via het richtingaanwijzerpookje aan het stuur.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2005 19:10 #72712
door
Als ik me niet vergis zijn stadslichten vanaf 1 -1-65 verplicht.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2005 19:55 #72711
door
artikel 5.2.51 APK:
tot 1 juli 1967 twee of vier stadslichten verplicht, vanaf 1 juli 1967 twee stadslichten verplicht;
tot 1 juli 1967 twee of vier stadslichten verplicht, vanaf 1 juli 1967 twee stadslichten verplicht;
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2005 16:18 #72710
door
Stadlichten zitten helaas nog steeds op auto's, kijk in deze wintermaanden maar eens om je heen, levensgevarlijk! Je rijdt toch minimaal met dimlicht?