startknop monteren

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2005 13:52 #53757 door
startknop monteren is gemaakt door
Ik ben bezig om een startknop te monteren, zodat mijn sleutel niet nog een keer afbreekt. Het lukt me alleen niet om de juiste configuratie van draadjes te vinden, zodat ie met de drukknop gaat starten. Wat is het systeem?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2005 14:13 #73198 door
Beantwoord door in topic startknop monteren
De startknop moet de rode en de groene draad bekrachtigen. Het is aan te raden een relais te gebruiken of een zware knop.Je moet de auto wel eerst op contact zetten voor je hem kunt starten.suc6

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2005 14:36 #73197 door
Bedankt Eugen, mijn groende draad is de draad naar de startmotor (hij start namelijk niet als die niet aangesloten zit). Verder zitten er volgens mij 2 plussen (1 rode en 1 zwarte) op en 3 minnen (1 blauwe en 2 zwarte). Welke draden moeten dan naar de startnkop en moet er ook nog een verbinding zitten tussen de startknop en het contactslot?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2005 14:58 #73196 door
Gaat het hier om een amazone? Het principe is de groene draad (van de startmotor)te verbinden met een plusdraad. het lijkt mij het handigste om eea op het contactslot aan te suiten maar het kan natuurlijk ook vanuit de motorruimte. Je moet dan een plus nemen die aangaat als de motor op contact staatliefst die van de dikke25amp zekering komt aan de kant die naar het slot gaat.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2005 16:21 #73195 door
Dank Eugen; het is nu allemaal gelukt. Ik heb nu de plus van het contactslot doorgelust naar de startknop en daar de groenedraad (naar de startmotor op aangesloten) en het werkt! Ik heb er nu geen relais tussen gezet; ik denk dat ik wel een redelijke schakelaar heb; wat zijn de gevaren dan, als ie toch niet zwaar genoeg blijkt te zijn?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2005 17:46 #73194 door
Valt wel mee denk ik je gebruikt hem toch maar even dus erg warm zal hij niet worden....En hij bekrachticht alleen het startrelais niet de startmotor zelf.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD