claxonkabel door stuurkolom zit vast

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2005 09:32 #53755 door
Ik heb een amazon van 1970 en ik wil de claxonkabel die door de stuurkolom loopt vervangen. Het onderste deel gaat er zonder problemen uit, maar in het bovenste deel zit geen beweging in de kabel. Weet iemand hoe ik de kabel er toch uitkrijg of waarmee hij vastgeklemd zit ? Met vriendelijke groet, Bart Ossewaarde

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2005 09:40 #73204 door
Beantwoord door in topic claxonkabel door stuurkolom zit vast
Ik heb dat probleem ook gehad alleen dan bij de stuurkolom van een P1800. Mijn stuur is voorzien van een stuurslot, om dit mogelijk te maken zitten bovenin 2 pinnen. Deze pinnen kunnen je draad tegen houden. Ik heb heel lang gepielt o.a. ook met een brijnaald en een stuk ijzerdraad. Uiteindelijk lukte het me, ik heb ook flink kracht erop gezet dus het kan best zijn dat er nog iets achtergebleven is, ik weet wel dat het plaatsen van de nieuwe draad me ook veel moeite heeft gekost. Heeft jouw wagen een stuurslot? Dan kan het eenzelfde probleem zijn. Groet, Jacco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2005 19:28 #73203 door
Beantwoord door in topic claxonkabel door stuurkolom zit vast
Kan inderdaad het probleem zijn, als je een wat stevigere draad gebruikt (bv electra draad) dan kun je wat gemakkelijker de draad erdoorheentrekken (van boven naar beneden)het gaatje in het stuurhuis vinden.
Is even pielen maar moet lukken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-02-2005 11:25 #73202 door
Beantwoord door in topic claxonkabel door stuurkolom zit vast
Heren, ik heb eerst een ijzerdraad door de stang en het stuurhuis getrokken (heb je wat meer stevigheid om het gaatje in het stuurhuis te vinden, pielt dus makkelijker). Daarna heb ik de claxonkabel aan het ijzerdraadje gesoldeerd en kon de kabel zonder problemen door de stang en stuurhuis trekken (van boven naar beneden). Succes Remy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-02-2005 14:18 #73201 door
Beantwoord door in topic claxonkabel door stuurkolom zit vast
Het is inderdaad een stuurkolom met contactslot. Ik moet eerst de draad eruit krijgen voordat ik er een nieuwe in kan doen. De oude heb ik vanuit twee kanten met een waterpomptang erdoor proberen te trekken. Geen resultaat behalve dat de draad brak. Er zit ook geen enkele beweging in, in geen van beide kanten. Kan ik misschien de stuurkolom verder demonteren zodat het beter gaat ? Ik krijg de stang waarop de moer zit waarmee je het stuur vastzet er ook niet uit. Ook daar lijken weer afbreekbouten in te zitten en een soort spiebaan ?
Vast bedankt voor de tips.

gr, bart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.