kabelboom (nieuw, maar wat is wat)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2005 15:44 #53696 door
<p>Hoi, </p>
<p>Ik ben bezig het electrisch gedeelte aan te sluiten in mijn P1800. Ik heb een nieuwe kabelboom gekocht bij Scandcar. Nu ben ik die aan het aansluiten maar snap ik een aantal draden niet. Wellicht dat iemand hier een idee heeft. Het gaat om de kabelboom naar achter van een P1800E uit 1970. OK, ik snap het volgende niet:<br>
<br>
- volgens mijn electrisch schema heb ik achterin 2 x binnenverlichting, die geschakeld is via de aarde (zwarte draad) en een constante stroom (rode draad) heeft. Ik heb in de kabelboom naar achter 1 setje met rode en zwarte draad, dit setje splitst zich als los boompje in de kofferbak (maar is te kort om de passagierskant via de kofferbak te halen)<br>
- ik heb een zwarte en een gele draad over, bij de zekeringen hangen ze los (ze zitten dus niet verwerkt in de stekker), de zwarte kabel splitst zich bij de handrem van de hoofkabelboom en heeft aan het uiteinde een stekker waar een tweede stekkertje op past. De gele kabel komt uit aan het begin van de kofferbak.<br>
- in de draadboom zit een viertal draden opgenomen die niet volgens het schema zijn maar volgens mij voor de achterruitverwarming zijn, dit zijn een gele en een zwarte draad (komen uit aan de bestuurderszijde bij het achterraam), en een groene en een bruine draad (komen uit aan de passagierszijde bij het achterraam), deze vier draaden komen bij de zekeringen uit in 1 kabelboompje die door kan naar de schakelaar.<br>
<br>
Iemand een idee wat wat is? Of hoe het hoort? Waar liggen de draaden normaal, via de kofferbak of binnendoor? Ik denk er nu over om de rode en de zwarte draad van de binnenverlichting zelf maar even door te trekken, en de extra zwarte en gele draad los te laten hangen, maar raar vind ik het wel...
</p>
<p>Groet,</p>
<p> Jacco<br>
<br>
www.theyellowsaint.nl
</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2005 16:10 #73511 door
Beantwoord door in topic kabelboom (nieuw, maar wat is wat)
Ik ben op zich niet bijzonder bekend met de P1800, maar ik zou zeggen neem even contact op met scandcar. Zij hebben het zaakje immers gemaakt...<br>Succes!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2005 18:35 #73510 door
zwart bij handrem is verklikker voor gordel
geel in kofferruimte is brandstofpomp

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2005 22:29 #73509 door
De gele in de kofferbak is niet de pomp, die zit verder in de boom (ook in de achterbak), komt tegelijk met de benzinevlotter uit de boom. Gordelverklikker? Wist niet dat die erin zat? Zal eens kijken of ik die kan vinden. Dan blijft het wel raar dat er slechts 1 aansluiting voor binnenverlichting is.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD