koplamp relais p1800e

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2005 17:07 #53680 door
koplamp relais p1800e is gemaakt door
Hoi, Ik ben bezig met het aansluiten van het koplamprelais van mij P1800E. Het relais wat ik in mijn auto heb zitten lijkt niet orgineel te zijn, in het electrisch schema staan iig andere nummers, wie weet wat er op de nummers moet? Ik heb de nummers:<br><br>
81a, 31b, 15, 56a, 56, 56b<br><br>
de 81a moet volgens het schema een 56d zijn.<br><br>Ik heb nu aangesloten:<br>
81a: groen (altijd + behalve als de lichtschakelaar helemaal uitgetrokken is)<br>
31b: wit (seinschakelaar aan het stuur groot licht)<br>
15: rood (plus over contactslot via zekering)<br>
56a: dubbel rood (groot licht en controle lampje op dashboard)<br>
56: geel (plus bij schakelaar helemaal uit)
56b: grijs (dimlicht)<br>
Bij de schakelaar 1 tandje uittrekken gaat het stadslicht aan (is direct vanaf schakelaar), bij de schakelaar helemaal uittrekken gaat het dimlicht aan, bij het seinen hoor ik een klik maar gaat er niets aan, als het dimlicht aan staat gaat dit uit. Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg? Of is het relais misschien kapot?
Groet,

Jacco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2005 17:18 #73587 door
Beantwoord door in topic koplamp relais p1800e
Kijk even naar deze schema's misschien kom je er dan uit www.intelab.com/swem/lighting.htm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2005 17:28 #73586 door
Beantwoord door in topic koplamp relais p1800e
Op die pagina zie ik alleen maar standaard relais staan. Het relais wat er bij mij in zit heeft een 81a. Daarnaast heeft mij P1800 geen voetschakelaar.
Groet,
Jacco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2005 17:55 #73585 door
Beantwoord door in topic koplamp relais p1800e
sorry Jacco ik bedoelde deze www.intelab.com/swem/headlight_control_upgrade.htm Ziet er top uit trouwens je 1800!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2005 18:02 #73584 door
Beantwoord door in topic koplamp relais p1800e
Ahh, yes! Dat is idd prima! Dank voor de link, gaan we mee aan het werk! Groet, Jacco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-02-2005 14:06 #73583 door
Beantwoord door in topic koplamp relais p1800e
Nogmaals bedankt voor de link. Wat vooral handig was is dat de 81a idd niet in het schema staat en gewoon gebruikt kan worden voor de andere. Mijn relais was kapot. Ik heb 'm open gehaald en gerepareerd, nu doet ie het prima. Er zat wat isolatiemateriaal te veel tussen waardoor ie geen contact maakte, wel raar, zou het relais een keer te heet geweest zijn ofzo.. Nou ja het werkt nu iig. Groet, Jacco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.