lampje groot licht

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2005 21:09 #53672 door
lampje groot licht is gemaakt door
Ik heb sinds kort een probleempje met het verklikkerlampje voor groot licht. Zodra ik de normale dimlicht inschakel, begint het lampje vaag te branden. Er zal wel ergens een slecht contact zijn, maar hebben jullie nog suggesties waar het eerst te zoeken? Accuklemmen, voetschakelaar, zekeringkastje, connector op schutbord heb ik al gehad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2005 21:11 #73620 door
Beantwoord door in topic lampje groot licht
Kijk eens naar je dimlichtschakelaar op de vloer.
Die zijn gevoelig voor o.a. vocht wat zich nog wel eens op de bodem van onze Volvo's wil ophopen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2005 23:52 #73619 door
Of het midden, waarbij het draaipunt van de schakelaar aan de onderkant is gemonteerd is gebroken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2005 20:40 #73618 door
Dimlichtschakelaar heb ik er al tussenuit gehaald omdat deze defect was. Is nog geen oplossing voor verklikkerlampje.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2005 21:14 #73617 door
Als het de dimlichtschakelaar niet is verdenk ik ofwel je lampvoetjes of de bedrading die vanaf de schakelaarnaar je koplampen loopt er moet daar ergens lekstroom zijn. Trek eens èèn lamp los en kijk wat er dan gebeurt dan de andere. Als dat niks opleverd draden naar koplamp nakijken en evenueel vernieuwen. Klik HIER voor eventueel een schema. Er staan alleen relais bij het koplampciquit die zitten er orgineel niet in..Heb je ook achter op het tellerhuis gekeken of daar alles goed zit? Suc6

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2005 21:31 #73616 door
Het kan zijn dat de aardeverbinding van de lampen slecht is, dan krijg je deze effecten. Als de stroom niet meer via de aardverbinding loopt gaat deze via andere wegen. Verkeerd aansluiten van de lampvoet is ook een optie, bijvoorbeeld na een conversie van sealed beam naar H4 lampen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD