nogmaals airco

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-03-2005 22:48 #53654 door
nogmaals airco is gemaakt door
Ik wil toch nog eens wat info van jullie hebben over AIRCO in onze amazon. Wij gaan in augustus naar de USA en kregen weer een briefing waar over temperaturen in death valley wordt gesproken van 50 graden.....pfffffffff.

Wij overwegen toch om een airco aan te schaffen, is een heleboel geld, maar wellicht toch ook veel plezier???
Ik ben zelf namenlijk bang dat het een te zware belasting wordt voor de motor. Met als gevolg dat die warmer of te warm wordt, en we dus de kachel voluit moeten gaan zetten. Dan is volgens mij het effect van de airco helemaal weg.......
Wie kan hier iets over zeggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-03-2005 22:57 #73705 door
Beantwoord door in topic nogmaals airco
Dries, ik zou een electrische fan monteren en zo'n airco heb ik een Manual van, neem ik zondag wel mee.
Kijk eens op de site van Huke Basart die heeft ook dezelfde gedachte

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-03-2005 23:18 #73704 door
Beantwoord door in topic nogmaals airco
Dries, een paar jaar geleden kwamen we zeer goed voorbereid met vele liters water aan bij Death Valley: ijs- en ijskoud was het! Aan de rand van de vallei lag zelfs sneeuw. Dikke jassen aan en snel weer de auto in. Kortom, met wat 'geluk' heb je geen airco nodig...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-03-2005 23:20 #73703 door
Beantwoord door in topic nogmaals airco
Ha die Ed,
Maak er zaterdag van als je wilt...... 5 maart zou je toch komen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2005 08:22 #73702 door
Beantwoord door in topic nogmaals airco
Tja, mijn agenda is wat ondergesneeuwd, natuurlijk zaterdag....tot dan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2005 15:22 #73701 door
Beantwoord door in topic nogmaals airco
Je gaf het zelf al aan. Door de extreme hitte en de extra belasting van de motor door het gebruik van airco wordt er heel veel verwacht van de koeling. Op het moment dat je Death Valley binnen rijd staan er al waarschuwingsborden om de airco juist niet te gebruiken ter voorkoming van oververhitting. Klinkt nogal tegenstrijdig maar toch waar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2005 15:46 #73700 door
Beantwoord door in topic nogmaals airco
Nou dat was dus ook mijn idee. Heb ik dus nog niet eens zo gek geredeneerd. Op zich moeten we dan maar heerlijk gaan afzien en zorgen dat we voldoende water en ijs in de combi hebben liggen om onszelf en eventueel de motor extra koeling te geven.

Een extra FAN ga ik denk nog wel even installeren, kan geen kwaad lijkt mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2005 18:50 #73699 door
Beantwoord door in topic nogmaals airco
Dries, een extreme situatie vraagt soms een extreem simpele oplossing (duurt max 10min): zorg dat je genoeg gerief bij de hand hebt (schroevedraaier, platte of ring sleutel 1/2duim, trechtertje+2lege bussen van 1l) om 1.5l water af te laten, termostaat eruit, water er terug in en vuldop er terug op -> met 60gr buitentemp geraakt je temp meter nauwelijks in gepast groene vakje, het mag dan nog 10percent omhoog gaan ook...is veruit de goedkoopste opl me dunkt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2005 22:27 #73698 door
Beantwoord door in topic nogmaals airco
Hallo Willy,

Dit moet je nog eens iets uitgebreider uitleggen.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2005 03:53 #73697 door
Beantwoord door in topic nogmaals airco
Hallo Dries, sorry, mijn extrapolatie van (proef bij) 35gr naar 60gr+10% ging missch iets te ver maar 50gr moet lukken; bedoeling was enkel idee voor mogelijke opl; groeten, Willy; ps mijn vrouw kiest zeker voor airco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.