interval

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2005 13:03 #53585 door
interval is gemaakt door
Nu heb ik ook een interval schakelaar van Hella op de kop getikt (5WA 001 871-04) en na even bij het verrekijkertje te hebben gezocht dacht ik dat ding zo even aan te sluiten.
Viel een beetje tegen, op die ik nu heb staan heel andere nummers als op de schakelaars, ook van Hella, die in vorige vragen beantwoord staan.
De nummers die hier op staan zijn resp. 31, 49, 49, 30/31, 53, 31b1 en 31b2. De tweede 49 zit doorverbonden met de naastliggende 30/31.
Achter op de verpakking staan 2 schema's volgens welke je de schakelaar kunt aansluiten, de ene keer schakelt de wisserschakelaar de plus naar de wissermotor en bij de tweede de min.
Beide schema's van Hella geprobeerd maar noppes. Schakelaar schakelt wel en geeft dan elke zoveel seconden signaal naar nr. 53

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2005 12:30 #74066 door
Beantwoord door in topic interval
Hoi Jan,
wat wil je nu eigenlijk weten ???
Als het er om gaat wat de cijfertjes betekenen, kan ik je een overzicht van de zgn BOSCHCODE'S doorgeven als je me even je mailadres geeft.
Als het met deze aansluiting (geschakelde +) niet lukt, kun je ervan uit gaan dat de interval defect is.
Succes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2005 19:33 #74065 door
Beantwoord door in topic interval
In het antwoord van Michiel van 2-5-2002 waarin hij een Hella schema beschrijft heeft hij het over de aansluitpunten 15, 53s, 30/31 en 53m. Die nummers staan niet op deze schakelaar vermeld behalve 30/31 dus.
Ik had de zwarte draad (a) tussen de schak. en de motor (van de 65'er ama) onderbroken door 31b1 en 31b2, aan de groene draad tussen de schak. en de motor de 53 van de interval, aan de dikke rode naar de schak. de 49 van de interval en de 31 aan de massa. De andere 49 en de 30/31 zijn doorverbonden. Op deze wijze krijg ik dus wel een impuls van de 53 van de interval maar het geheel wist niet.
De Bosch nummercodering heb ik wel.
Op het Hella schema staat nog wel een plus draad getekend tussen de schak. en de wissermotor. Op de ama zitten enkel een zwarte(a), groene (p) en een rode (f) hiertussen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 19:29 #74064 door
Beantwoord door in topic interval
Ik wil hier toch even op inhaken.
In regio west hebben wij een technische avond gehad over deze interval schakelaar.
Sluit deze niet aan zoals hella dat op het papiertje weergeeft.
Want dan gaan je ruitenwissers langzaam heen en snel terug. Niet zo fraai. Helaas ken ik de kleurcodes niet maar je hebt maar drie draden nodig van de hella en je hoeft geen draad door te knippen. De plus van de hella aan de plus van de ruitenwisser schakelaar.
De min van de hella aan het chassis en de schakeldraad van de hella op punt 31b van de schakelaar. Simpel en netjes.
Suc6 er mee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD