weerstand injectoren

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-03-2005 23:07 #53545 door
weerstand injectoren is gemaakt door
Ik heb vanmiddag de weerstand over de connectoren van mijn injectoren gemeten (B20F)Volgens Haynes moet dit 2,4 ohm (+/- 10%) zijn en ik mat aan alle 4 de injectoren 3,3 ohm. Betekend dit dat ze alle 4 op korte termijn problemen gaan geven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2005 10:22 #74287 door
Beantwoord door in topic weerstand injectoren
Ik weet niet of het veel scheelt maar dit is bij 20 graden Celcius.
Hoe heb je dit gemeten ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2005 10:31 #74286 door
Beantwoord door in topic weerstand injectoren
Gistermiddag was het hier een graad of 15. Gemeten door de twee voeters van de multimeter te verbinden met de twee connectoren van de injectoren.Die zaten nog in het blok.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2005 14:37 #74285 door
Beantwoord door in topic weerstand injectoren
Aangezien ze alle 4 hetzelfde zijn lijkt me dit normaal. 3,3 ohm is een hele lage weerstand. Het kan ook je multimeter (of het batterijtje daarin)zijn. Geeft de meter 0 aan als je beide voelers opelkaar legt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2005 20:55 #74284 door
Beantwoord door in topic weerstand injectoren
Maak je geen zorgen, deze waardes lijken mij prima. Maar mag ik vragen waarom je heb zitten meten?
Trouwens, het is leuk om te weten of deze waardes ook bij de computerstekker aanwezig zijn, m.a.w. zijn er overgangsweerstanden, want dat zijn vaak de storingsgevers. Let goed op stekkerverbindingen en spuit deze regelmatig in.
groetjes marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-03-2005 21:44 #74283 door
Beantwoord door in topic weerstand injectoren
Ben gaan meten op advies van Edgar van het 1800ES register. Zaterdag bij de afsteldag geweest van het register bij Slubo in Doetichem. De afstelkast werkte niet helemaal jofel op de 3e injector. Op zijn advies de 3e injector thuis doorgemeten. Blijkt dus hetzelfde als de rest. Maar wel afwijkend van Haynes!~De rets van de4 inspuiting werkte perfect, op wat marginale afwijkingen na.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.