bobine
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2005 22:29 #53303
door
bobine is gemaakt door
Wie heeft er ervaring met de Pertronix ontsteking in een B20F in kombinatie met de geadviseerde bobine van dezelfde firma de zgn flamethrower? Maakt het echt wat uit in prestaties? Of maakt een "flamethrower" meer kapot dan je lief is...
Wa
Wa
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2005 09:10 #75336
door
Beantwoord door in topic bobine
Ik heb een pertronix ontsteking in mijn B20E en ben er zeer tevreden over. Regelmatiger staionairloop en goed oppikken bij gasgeven. Gewoon aangesloten op de oude bobine die nog goed was. Misschien dat een "flamethrower" een betere vonk geeft, misschien leuk voor de racerij, maar voor gewoon dagelijks gebruik zie ik er het nut niet van in. Schade zal hij overigens niet veroorzaken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2005 21:07 #75335
door
Ik heb in meerdere auto's een Pertronix gemonteerd; niets dan lof Nooit meer ellende met punten ed., altijd doen zou ik zeggen! De bobine is mi. niet noodzakelijk, zal misschien wel iets effect hebben maar alleen de montage van de vervangingsmudule in de verdeler heeft (relatief) meer effect.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2005 22:44 #75334
door
Bernard en Robert bedankt voor jullie reactie. Jullie zeggen eigenlijk het zelfde: geen geld uitgeven aan een onnodige andere bobine. Kan ik beter besteden aan iets anders voor mijn ES.