is mijn bobine stuk?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2005 21:23 #53295 door
is mijn bobine stuk? is gemaakt door
Om te beginnen ging mijn kontaktslot niet meer om naar kontakt!.
Hiernaast start ik met een drukknop.
Nu mijn kontakt niet meer aan ging dacht ik een doorverbinding te maken om kontalt te hebben en dan te starten met de drukknop.
de doorverbinding gemaakt en wel even perongeluk een klein moment kortsluiting veroorzaakt. Nu wil de auto niet aanslaan, ik heb ook geen vonk. Zou mijn bobine nu ook stuk zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2005 01:42 #75370 door
Beantwoord door in topic is mijn bobine stuk?
Denk het niet, zo snel krijg je een spoel niet defect en het is de aanvoer kant die je kortsloot.
Even meten op je bobine of die wel spanning krijgt ,vermoed dat je door verbinding niet alles doorverbindt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2005 08:35 #75369 door
Beantwoord door in topic is mijn bobine stuk?
Als je contactslot kapot is kun je de slotcylinder eruit halen en het contactslot bedienen met een schroevendraaier. Een bobine krijg je zomaar niet stuk. Is het een bobine met pantserkabel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2005 10:15 #75368 door
Beantwoord door in topic is mijn bobine stuk?
De bobine met pantserkabel krijgt zijn positieve spanning via die pantserkabel en daar kan je dus niet zomaar bijkomen. Dat is juist het diefstalwerende effect. Als je dus alleen maar de contacten op de achterkant van het contactslot met elkaar doorverbindt, zal je inderdaad geen spanning op de bobine krijgen, en dus ook geen vonk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.