richtingaanwijzers&warninglights
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2005 17:38 #53283
door
richtingaanwijzers&warninglights is gemaakt door
Onlangs was ik 's avonds op weg naar huis aan het rijden in mijn 144 uit 1970, toen ik erachter kwam dat mijn richtingaanwijzers het niet meer deden. Als ik het pookje naar boven of naar beneden haal, gebeurt er helemaal niets. Geen knipperende lampen, geen geklik en geen lampje op mn dashboard dat knippert. Ook gebeurt er helemaal niets als ik mijn WARNING schakelaar uittrek. Ik had gelezen dat het de clignateur kan zijn, maar waar zit die?? Ik heb mijn dashboardpaneel links al weg gehaald. Ik zag wel een grote ronde metalen cylinder, maar dat is de Warning schakelaar. Weet iemand dit?
PS. Tot mijn schrik hing er ook nog een losse schakelaar ergens onder het dashboard, met draden eraan die niet te herleiden zijn (?).
PS. Tot mijn schrik hing er ook nog een losse schakelaar ergens onder het dashboard, met draden eraan die niet te herleiden zijn (?).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2005 20:15 #75427
door
Beantwoord door in topic richtingaanwijzers&warninglights
Het relais hoort achter de warming knop te zitten, in het verlengde ervan. De schakelaar die loshangt zal je toch moeten herleiden door de draden te volgen. Is de zekering van de knipperlichten nog wel ok?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2005 23:00 #75426
door
Ik herken dit, is vaak een massa probleem.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2005 17:58 #75425
door
Zekeringen zijn nog OK, dus dat is het niet. Als ik dat relais achter die warningknop er tussen uithaal en de draden gewoon doorverbind, doen de lichten het dan wel alleen dan zonder te knipperen? Zo kan ik testen of het daar aan ligt. En die losse schakelaar zal ik inderdaad maar ff herleiden...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2005 13:18 #75424
door
Waarschijnlijk is je relais defect. Ik heb ook eenmaal gehad dat de knipperlichten van mijn P1800s niet wilden knipperen. Dit kwam door een verkeerd knipperlicht relais. Na diverse relais geprobeerd te hebben (bij een Volvo garage), was de juiste gevonden en functioneerde alles weer correct.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2005 18:27 #75423
door
Heb vandaag eens goed de bedrading bekeken. Die ene lose schakelaar heeft drie draden. Een blauwe die onder de middenconsole verdwijnt (hopelijk gaat ie niet naar de overdrive ofzo). Een rode die helemaal naar achteren gaat en uiteindelijk onder de achterbank uitkomt, zonder iets te doen. En dan nog een rode die naar de 9e zekering gaat. Waar is die zekering voor? Aan de andere kant zitten allemaal grijze draden (een stuk of 4/5) die in een krimpkous verdwijnen... Ik sta voor een raadsel.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2005 08:33 #75422
door
Misschien vroeger een achterraanm met verwarming ingezeten?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2005 10:45 #75421
door
JA! Dat is het... bedankt. De verwarming zit er nog wel, maar is niet aangesloten. Vandaar dat ie het niet deed....
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2005 20:31 #75420
door
Alles doet het weer... lekker vaag. Ik ging vandaag even rijden en opeens deden de lichten het weer. Slecht contact ofzo..