toerenteller

• Bezoeker
  • Bezoeker
08-06-2005 21:27 #53281 door
toerenteller is gemaakt door
Ik ben vanmiddag weer aan het proberen geweest om mn toerenteller aan te sluiten met een schema dat ik hier een keer gekregen heb, helaas weer gefaald.
Is er iemand in de regio rotterdam die mij een keertje wil helpen met aansluiten ervan ? ik heb een Retronics electronische ontsteking gemonteerd en sindsdien hebben we geen idee waar de toerenteller op moet.
Ik hoop dat iemand er verstand van heeft.
mvgr bart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2005 12:05 #75431 door
Beantwoord door in topic toerenteller
Als het om een originele Volvo GT (smiths)toerenteller gaat, is er bij de montage-instructie van Retronics een schemaatje opgenomen, met draadkleuren. De pulsstroom (in oude situatie van bobine naar toerenteller en weer naar de verdeler) moet door de toerenteller lopen.
Ik heb het schema niet bij de hand, maar bij twijfel zou ik Retronics bellen. Mijn ervaring is dat zij zeer behulpzaam zijn met het oplossen van dit soort problemen.

• Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2005 12:11 #75430 door

PS: telefoonnummer Retronics is : 055-5420431

Op de site van Jaap Blijleven vind je nog een verhaal over elektronische ontsteking in het algemeen en Retronics in het bijzonder:

www.amazoncars.nl/onderhoud/artikelen/on...ontstekingbasis.html

Succes!

• Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2005 07:20 #75429 door
Bart, lijkt mij verstandig als je Peter Hulshof van Retronics belt. Hij weet absoluut hoe je het goed en veilig moet aansluiten. Meestal zit dit schema er ook bij.
Rob