achteruitrijlicht
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2005 09:38 #53256
door
achteruitrijlicht is gemaakt door
Het relais van mijn achteruitrijlicht blijkt prima te werken. Het euvel zit hem in de schakeling bij de versnelling. Als ik in z´n achteruit schakel, gaat het licht wel even branden, maar valt daarna direct weer weg. De versnelling schakelt overigens prima. Waar kan ik de schakeling precies vinden, en kan ik daar makkelijk bij om deze te reviseren of vervangen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2005 10:53 #75541
door
Beantwoord door in topic achteruitrijlicht
Michiel, in dat geval is het hoogst waarschijnlijk het "schakelaartje" op de versnellingsbak. Aangenomen dat je een M40 of M41 versnellingsbak hebt, dan zit aan de achterzijde bovenaan een klein aluminium huis, dat met 2 schroeven aan weerszijden bevestigd is. Lastig bij te komen maar met een haakse (kruis)schorevendraaier gaat het wel zonder de bak te laten zakken. In/op dit aluminiumhuis zit een "schakelaartje" : een soort klein rubber manchetje met daardoorheen aan de buitenkant de aansluiting voor een platte steekstekker (of hoe je die dingen officieel ook mag noemen) en aan de binnenkant een heel klein veertje, waarmee de bak(massa-) contact maakt als de "achteruit" ingeschakeld wordt. Waarschijnlijk is dit veertje lam of maakt geen goed contact.Gewoon vervangen; is te verkrijgen bij het VOD : onderdeel # 380360. Kosten weet ik niet meer, maar was peanuts..
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2005 11:42 #75540
door
De schakelaar zit achterop, bovenaan, de versnellingsbak, onder een blikken huisje. Als je geen overdrive hebt kom je er redelijk bij.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2005 12:31 #75539
door
mmmm, daar was ik al bang voor die overdrive. Aardig klusje dus voor op de brug als ik daar weer kom. Dank mannen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2005 13:59 #75538
door
Met overdrive gaat het ook, wat gepiel en je hebt dus een haakse (kruis-)schroevendraaier nodig. Ik heb het gedaan (met OD) terwijl die gewoon op assteunen stond.