contactslot

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2005 09:11 #53220 door
contactslot is gemaakt door
Bij onze amazon uit 1966 (B18) wil de sleutel prima in het contactslot maar het draaien om te starten gaat niet van harte.
Na een beetje "wrikken" draait hij naar de juiste stand. Heeft iemand advies wat te doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2005 09:55 #75677 door
Beantwoord door in topic contactslot
Lijkt erop dat je sleutel aan het verslijten is. Heb je de reservesleutel al eens geprobeerd? WD40 in het slot spuiten wil ook nog wel eens helpen. Beste remedie is het monteren van een nieuw slot??

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2005 12:15 #75676 door
Ik heb het probleem opgelost (zie eerder antwoord door te starten met een startknop. Je hoeft dan alleen het "contact" aan te zetten en niet meer met de sleutel te starten. Werkt prima en kan onder het dashbord verstopt worden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2005 15:39 #75675 door
Hoe zet je het contact dan aan, en wat voor soort startknop heb ik nodig? en heb ik dan geen probleem met stuurslot?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2005 21:15 #75674 door
Ik heb de startknop van een boot onder mijn dashboard gemonteerd en verbonden met het contactslot. Ik hoef alleen mijn sleutel erin te steken en contact te maken. Daarna start ik met de startknop. Deze methode is niet nieuw en zit -volgens mij- ook in moderne auto's. Succes, het werkt echt prima!.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD