b 20 injectie problemen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2005 18:36 #53213
door
b 20 injectie problemen is gemaakt door
Sinds kort in het bezit van een prachtige
145 express. Na aankoop,onsteking en kleppen gesteld,nieuwe bougies, filters enz;ook een nieuwe temp;sensor en loopt de ene keer als een zonnetje en dan soms weer niet.
Maar nu het probleem, bij het starten doet ie het soms direct en soms ook niet, uiteraard geleerd zo min mogelijk gas te geven,ook op benzine het zelfde probleem, en ook de temperatuurmeter. Geeft dan weer goed aan of helemaal niet of bijna in het rodevlak ook houdt de motor tijdens het rijden heel af en toe in en dan ook weer niet, wie o wie weet HET?
145 express. Na aankoop,onsteking en kleppen gesteld,nieuwe bougies, filters enz;ook een nieuwe temp;sensor en loopt de ene keer als een zonnetje en dan soms weer niet.
Maar nu het probleem, bij het starten doet ie het soms direct en soms ook niet, uiteraard geleerd zo min mogelijk gas te geven,ook op benzine het zelfde probleem, en ook de temperatuurmeter. Geeft dan weer goed aan of helemaal niet of bijna in het rodevlak ook houdt de motor tijdens het rijden heel af en toe in en dan ook weer niet, wie o wie weet HET?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2005 20:20 #75711
door
Beantwoord door in topic b 20 injectie problemen
Het klinkt mij als een los contactje, kabelbreukje of massaprobleem.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2005 21:50 #75710
door
Siang dank voor de reaktie,wat ik nog ben vergeten te melden is dat de meter voor het gas ook raar doet,als ik heb getankt dan geeft ie leeg, aan naarmate ik kilometers maak,gaat ie steets voller aangeven,en ook dat is sinds kort.
Ik ga in iedergeval massa ,en de draden? kontroleren.
Mocht het lukken dan laat ik het weten.
Ik ga in iedergeval massa ,en de draden? kontroleren.
Mocht het lukken dan laat ik het weten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2005 13:07 #75709
door
begin eens bij de massakabel van je accu en dynamo.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2005 19:21 #75708
door
Kijk ook eens naar de 'auxiliary airvalve' (automatische choke). Dat is een rechtopstaand rond huisje naast de stationaire stelschroef.
Als je met koude motor beide slangetjes los haalt en er met een lichtje op schijnt, moet het er aan de andere kant licht uitkomen.
Als de motor warm is, moet de opening gesloten zijn.
Bij mijn B20 (K-Jetronic) was het bimetaaltje in de luchtklep een keer losgeschoten, waardoor deze de luchtklep niet meer bediende. Resultaat: te rijk mengsel tijdens het starten, waardoor de motor de neiging had te verzuipen als'tie koud was.
De auxiliary airvalve heeft trouwens geen koppeling met de temperatuurmeter. Hij werkt puur en alleen doordat het bimetaaltje het klepje dichtdrukt als het warm wordt.
Als je met koude motor beide slangetjes los haalt en er met een lichtje op schijnt, moet het er aan de andere kant licht uitkomen.
Als de motor warm is, moet de opening gesloten zijn.
Bij mijn B20 (K-Jetronic) was het bimetaaltje in de luchtklep een keer losgeschoten, waardoor deze de luchtklep niet meer bediende. Resultaat: te rijk mengsel tijdens het starten, waardoor de motor de neiging had te verzuipen als'tie koud was.
De auxiliary airvalve heeft trouwens geen koppeling met de temperatuurmeter. Hij werkt puur en alleen doordat het bimetaaltje het klepje dichtdrukt als het warm wordt.