vacuum verlater b20f

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2005 11:41 #53198 door
vacuum verlater b20f is gemaakt door
De ontsteking van een B20F heeft een vacuum verlater ipv vervroeger. Nu las ik op een Amerikaans forum dat deze set-up alleen maar bedoelt was als een (mislukte) poging om de uitlaatgas emissie te beperken. Tegelijkertijd zou het de prestaties van de motor beperken. Hun advies: de vacuum slang verwijderen en de aansluiting op het inlaatspruitstuk afdichten. Heeft iemand hier ervaring mee? En moet je dan nog iets aanpassen qua ontstekings tijdstip e.d.? Bij mijn ES is de rest van het uitlaatgasreductie susteem overigens verwijderd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2005 14:44 #75767 door
Beantwoord door in topic vacuum verlater b20f
Eigenlijk geen idee, maar waarom probeer je het niet gewoon? Net zoals je beschrijft, slang weg en afdichten. Als hij pingelt tijdens de proefrit de ontsteking ietsje terugdraaien en nog eens testen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2005 14:18 #75766 door
Beantwoord door in topic vacuum verlater b20f
Vanmorgen de vacuumslang verwijderd van mijn B20F, en de beide aansluitingen afgeplugt. Stationair toerental moest met ong.300 toeren verlaagd worden dmv stationair schroef onderaan het inlaat spruitstuk naar 900(BW35) Ontsteking op 10 graden laten staan. Wat gelijk opviel was dat hij veel rustiger stationair loopt! Blok draait als een naaimachine. Motor reageerd ook sneller op het gas. Geen gepingel opgemerkt. Kortom een echte verbetering, en als het goed is zou het verbruik ook minder moeten zijn. Maar dat moet nog blijken in de praktijk.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD