motorola

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2005 17:30 #53147 door
motorola is gemaakt door
Wie heeft meer verstand van?
Motor draaiend, geen verbruikers ingeschakeld en onbelast meet ik op de 61 een spanning van 14V en op B+ 12.5V Als ik echter de lichten inschakel daalt de B+ naar net onder de 12V waardoor het laadstroomlampje gaat schemeren, de 61 blijft echter op de 14V...
Mijn vraag: wat is er mis? Hoe kan de spanning van 12.5 naar onder de 12V zakken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2005 20:35 #76037 door
Beantwoord door in topic motorola
Ik alweer, na weer eens denken met Haynes op schoot: het zal de spanningsregelaar dan wel zijn, nietwaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-07-2005 20:37 #76036 door
Beantwoord door in topic motorola
Bij stationair toerental levert je dynamo nog niet zijn volle vermogen. Belast je hem toch, daalt de spanning. Als je gas geeft loopt de spanning weer op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-07-2005 16:26 #76035 door
Beantwoord door in topic motorola
Hallo,

Vooraf: ik ben geen technicus en op het gebied van stroom al helemaal geen ster. Toch zit gelijk aan drie dingen te denken. De eerste is een open deur: levert je spanningsregelaar voldoende (kracht) om bij te laden? Dit bracht mij op het tweede geeft de verbinding tussen accu en spanningsregelaar misschien weerstand? Het derde is ook een open deur, maar wordt vaak onderschat: hoe is nu precies de staat van de accu (grijze platen...etc)?
Ik hoop dat dit je verder helpt?

M.v.g. Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.