vacuumvervroeger

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2005 16:38 #53129 door
vacuumvervroeger is gemaakt door
Zit er op de B18D origineel een vervroeger? En de B18B?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2005 22:02 #76091 door
Beantwoord door in topic vacuumvervroeger
Bart,<br>
Volgens mij zit er alleen een vacuumvervroeger op de enkele carburateurs; zowel B18 als B20.<br> Met een dubbele carburateur is de vulling van de compressieruimte beter en hoeft er geen extra vervroeging plaats te vinden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2005 09:42 #76090 door
Zoek even met de verrekijker op "bosch jfu4 vervroeging of verlating", daar staat het antwoord.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2005 20:16 #76089 door
<i>Met een dubbele carburateur is de vulling van de compressieruimte beter en hoeft er geen extra vervroeging plaats te vinden.</i><br>Jaap, dit klopt niet helemaal. Een vervroeger vervroegt als hij vacuum ontvangt. Er is alleen vacuum bij (ver) gesloten gasklep. Dat is dus de enige situatie dat er vervroegt wordt. Deze situatie is bij een enkele en dubbele carb het zelfde (de vulling van de compressieruimte is dus hetzelde) en dus geen reden om bij de ene wel, en de ander niet te vervroegen. Bij geopende gasklep is er wel verschil, maar dan doet de vervroeger dus al lang niks meer.<br>
Over de werkelijke reden waarom het ene type/model/land/jaartal wel en de ander niet een vervroeger heeft wordt aardig gediscuseerd.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2005 00:18 #76088 door
Op mijn '62-er 122S zit wel vacuumvervroeging, op de '65-er 122S die ik ooit had niet. Vanwaar het verschil? Geen idee.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD