elektrisch probleem p 1800
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2005 12:37 #53121
door
elektrisch probleem p 1800 is gemaakt door
ik heb een p 1800 bj:71,soms gaat het dynamolampje branden,als ik dan de richtingaanwijzer opzet werkt hij niet en valt de toerenteller op 0,het dynamolampje brand dan niet als het kontakt op staat,de alternator en de regelaar zijn al vervangen maar zonder rezultaat,kan iemant mij helpen,ik zou graag volgende week met hem naar zweden vertrekken dus het is redelijk dringend,dank bij voorbaat
theo
theo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2005 13:24 #76122
door
Beantwoord door in topic elektrisch probleem p 1800
Dit soort storingen wordt over het algemeen veroorzaakt door slechte verbindingen. Een bekende boosdoener is het zekringkastje. Goed schoonmaken en de klinknagelverbindingen doorsolderen wil wel eens helpen. Verder alle elektrische verbindingen goed shoonmaken en insmeren met zuurvrije vaseline.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2005 14:48 #76121
door
Als de dynamo en regelaar vervangen zijn en deze werken goed (getest?) dan komt bij mij de stomme vraag op hoe staat het met je accu??
Accu gaat 3 tot 5 mee, bij normaal gebruik.
Kan zijn dat deze niet goed meer bijlaad.
Het niet werken van je richtingaanwijzer gebeurd meestal als de spanning te laag wordt.
Zou hem even laten controleren.
Accu gaat 3 tot 5 mee, bij normaal gebruik.
Kan zijn dat deze niet goed meer bijlaad.
Het niet werken van je richtingaanwijzer gebeurd meestal als de spanning te laag wordt.
Zou hem even laten controleren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2005 15:14 #76120
door
Heb het zelfde gehad, was inderdaad slechte verbinding aan de zekeringskast. Ik gebruik kopervet ipv zuurvrije vaseline. Kopervet geleid nl goed en is warmte bestendig. Vevang de oude gekleurde "stenen" zekeringen door de glazen buisjes zekering. Dat voorkomt een hoop gezeur.
Peter
Peter