verlichting

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-08-2005 00:06 #53067 door
verlichting is gemaakt door
Een raadsel, wie helpt!
Auto afgekeurd vanwege verlichting, gisteren deed alles het nog, maar bij het rijden naar de APK gaf het relais bij knipperlicht li een snel tikkend geluid, alleen knipperlicht re doet het li niet, stadslicht doet het niet, achterlichten noppes en alleen remlicht re licht op.

Waar moet ik de storing zoeken? Zekeringen in motorruimte zijn allemaal ok.

Groet ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-08-2005 08:46 #76340 door
Beantwoord door in topic verlichting
Zekeringen zijn ok schrijf je maar zijn de houders waar de zekeringen inzitten wel ok? (al dan niet geoxideerd). Gezien het feit dat er meerdere lampen tegelijk niet werken zou ik het probleem in eerste instantie zoeken in iets centraals (zoals bijvoorbeeld de zekeringen en de zekeringshouder). Maar je moet ook niet uitsluiten dat door toeval 2 defecten tegelijk kunnen ontstaan die niets met elkaar uit te staan hebben. Ik raad je in elk geval aan een lange draad te maken met 2 krokedillenbekjes en een proeflampje te gebruiken. Ga bij ieder niet functionerend lampje na of er aarde is (massa) en of er spanning op staat. Doe dit ook bij de zekeringen en dashboardschakelaars.Op die manier MOET je erachter komen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-08-2005 15:53 #76339 door
Beantwoord door in topic verlichting
Toevallig zelf ook net een onwillige richtingaanwijzer gehad. Wegens het lage voltage (6 volt)en een wat ontlaadde accu deed de rechterrichtingaanwijzer achter het niet. Alles was goed schoon. Na een rit van 20 km was alles weer goed. Misschien had ik ook gewoon de accu kunnen laden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-08-2005 19:35 #76338 door
Beantwoord door in topic verlichting
Klinkt als kortsluiting, misschien massa probleem. Over welk type hebben we het.
Bij mijn weten zitten de relais in de motorruimte, allen schakelmechanisme aan het stuur, dus wat tikt er nu ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-08-2005 20:46 #76337 door
Beantwoord door in topic verlichting
Problemen opgelost!! Het werd langzamerhand een erekwestie maar de aanhouder wint. helaas mijn huishoudelijke taken schandelijk genoeg niet gedaan vandaag, maar een bloemetje maakt veel goed. Problemen kwamen waarschijnlijk door ML behandeling bij bedrijf. Eerst controle op lekstroom, kon dit niet vinden, alle contacten doorgemeten, ML in zekering kast, schoongemaakt. Stadslicht en dimlicht deed het weer. Los contact achterstekkerdoos remlicht li, doet het weer. Uiteindelijk achter gekomen dat door verkeerde verbinding voor stekkerdoos bij trekhaak lekstroom optrad waardoor knipperlicht het niet doet. Relais zit bij mij onder dashboard trouwens. Allen bedankt, nu klaar voor APK

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.