ruitenwisserschakelaar 140 in amazon

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2005 20:50 #53035 door
Vandaag op de beurs een ruitenwisserschakelaar gekocht van een 140 om in te bouwen in mijn Amazon. Ik vind het namelijk zeer irritant dat de ruitenwissers op de hoogste stand moeten staan om de ruiten te kunnen sproeien.
<br><br>
Maarrrr, zojuist kom ik er achter dat de schakelaar van de Amazon vijf aansluitingen heeft en die van de 140 zes! De sproeier heb ik al werkend, maar waar sluit ik de andere draden op aan? Ik heb zowel Haynes van de Amazon als van de 140, maar kom er niet uit. Ik krijg de ruitenwissers alleen werkend op de snelste stand, terwijl ik de schakelaar dan een stand uittrek.
<br><br>
De rode draad uit de motor zit dan op aansluiting 53a, de zwarte op 53 en de groene op 53b. Aansluiting 31a is voor de massa, maar daar zit nu dus geen draad op. Is dit ook echt nodig? De ruitenwissers komen namelijk wel netjes in de parkeerstand.
<br><br>
Iemand ervaring met het inbouwen van een 140 schakelaar in een Amazon? Andere tips zijn ook welkom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2005 14:24 #76488 door
Beantwoord door in topic ruitenwisserschakelaar 140 in amazon
Ok, het is al gelukt. Gewoon wat uitproberen. Ik heb de rode draad op aansluiting 53b gezet, de zwarte op 53 en de groene op 53a. De ruitenwissers werken nu alleen op de langzame stand, maar dat vind ik al prima. En ze parkeren nu ook netjes. Het werkt! Op naar de APK!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2005 19:54 #76487 door
Ik heb gewoon een klein schakelaartje onder het dasboard gemaakt, waarmee ik de sproeier kan bedienen. Wel zo functioneel en zie je niks van. Ik zou het toch niet fijn vinden als de snelste stand weg is, je hebt echt een probleem als je deze een keer nodig hebt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2005 20:01 #76486 door
je hebt echt een probleem als je deze een keer nodig hebt.
<br><br>
Och, dan zet ik de auto wel aan de kant. ;-)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2005 15:54 #76485 door
Dat zeg je nu wel, Bas, maar als je een keer echt stortbuien meemaakt zie je die kant ook niet meer en heb je echt spijt. Ik heb meegemaakt dat je zelfs in de snelstand bijna niets zag.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2005 16:53 #76484 door
Tsja Henk, eigenlijk heb je wel gelijk. Ik zal er nog eens naar kijken. Veiligheid voor alles he? Maar eerst de APK halen! En dat kan ook zonder de snelstand ;-)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD