vacuum vertrager verdeeler

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-09-2005 21:05 #53002 door
vacuum vertrager verdeeler is gemaakt door
Ik heb net een Volvo Amazon (122s, B20B, 1966, LPG) gekocht, en ik heb een hoop vragen. Maar als eerste het volgende.
Op de verdeler zit een vacuum vertrager. Echter zit er geen vacuum slang op aangesloten. en verder zijn er geen losse slangen.
A) Is dit erg? De motor loopt, maar kan beter.
B) Waar komt de eventueele vacuum slang vandaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-09-2005 21:34 #76643 door
Beantwoord door in topic vacuum vertrager verdeeler
bij mijn B20B zit die op het inlaatspruitstuk, en de rembrkrachtiger ook

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-09-2005 22:20 #76642 door
Beantwoord door in topic vacuum vertrager verdeeler
Is de vacuum vertrager misschien niet nodig als je op LPG rijdt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-09-2005 22:52 #76641 door
Beantwoord door in topic vacuum vertrager verdeeler
Je bedoelt waarschijnlijk de vacuum vervroeger. Vervroegt de ontsteking tijdens stationair loop (of gasklep bijna dicht).Dan is het vacuum het hoogst. Tijdens hogere toerentallen nemen twee centrifugaal gewichtjes in de ontsteking de vervroeging over. Slangetje moet lopen van vacuum doosje aan de zijkant van de ontsteking naar het inlaatspruitstuk. Daar zit ook net zo'n soort aansluiting voor het slangetje als op het ontstekings doosje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-09-2005 23:37 #76640 door
Beantwoord door in topic vacuum vertrager verdeeler
Je geeft aan dat het om een B20B blok gaat.
Je hebt dan een dubbele carurateur en die heeft(als ik goed geinformeerd ben) standaard geen vacuum vervroeging.
De verdeler met vacuum vervroeging wordt alleen gebruikt bij een enkele carburateur.
In dat geval wordt de vacuum slang op de carburateur aangesloten (vanaf het spruitstuk net voor de gasklep).
Ik vermoed dat de vorige eigenaar een verkeerde verdeler gemonteerd heeft en de vervroeger daarom maar niet heeft aangesloten.
Dit item is volgens mij al diverse malen op het forum behandeld dus zoek ook even met de verrekijker voor meer info.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2005 09:52 #76639 door
Beantwoord door in topic vacuum vertrager verdeeler
Is het dan niet beter om als je af en toe ook op benzine rijdt het vacuum systeem aan te sluiten en maar te voorzien met een 3 weg klep? Als de schakelaar op lpg staat, dan is het systeem open, maar als je op benzine rijdt, dan is het systeem naar vacuum geschakeldt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2005 16:34 #76638 door
Beantwoord door in topic vacuum vertrager verdeeler
Hallo John;
de B20A+B motor heeft wel een vacuum vervroeger. De B20F Calif. uitvoering heeft een vacuum verlater. Gelijk loshalen en afsluitende die vacuumslang als je er zo een hebt. Loopt een stuk beter! De B18B heeft geen vacuum doosje, doet het met alleen de gewichtjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.