snelheidskabel gebroken
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2005 16:51 #52994
door
snelheidskabel gebroken is gemaakt door
Ik heb een Duett P210 uit 1966.
Toen ik hem kocht was de snelheids (tacho?) kabel tussen de M40 en de km teller defect,
Bij vervanging bleek, aan de kant van de bak.
Een nieuwe gehaald en gemonteerd. Deze zat er blijkbaar niet goed op. en na 3 km rijden weer stuk aan de bak, de flens was los geschoten, hiermee bedoel ik de ring die je aandraait bij de bak. Ik heb een goede gebruikte gekregen, deze heeft omdat ik toch erg twijfelde aan mezelf, iemand anders toen op de juiste manier geleid en laten vastgezet. echter na ca 200km ging de snelheidsaanwijzing opeens heel erg heen en weer tijdens het rijden en viel uiteindelijk helemaal uit. Nou ben ik ontzettend bang om WEER een kabel te kopen en aan te sluiten omdat ik er natuurlijk GEEN zin in heb om deze weer na korte tijd te moeten vervangen.
Enig idee waardoor deze defecten komen?
moet ik het gedeelte in de bak (m40) vervangen? of zit het in de km teller? Of gewoon toeval en dus pech. Wat mij steekt is dat wannerik het kocht de kabel stuk was en met een goed dit ook zonder aanwijsbare reden gebeurde
Toen ik hem kocht was de snelheids (tacho?) kabel tussen de M40 en de km teller defect,
Bij vervanging bleek, aan de kant van de bak.
Een nieuwe gehaald en gemonteerd. Deze zat er blijkbaar niet goed op. en na 3 km rijden weer stuk aan de bak, de flens was los geschoten, hiermee bedoel ik de ring die je aandraait bij de bak. Ik heb een goede gebruikte gekregen, deze heeft omdat ik toch erg twijfelde aan mezelf, iemand anders toen op de juiste manier geleid en laten vastgezet. echter na ca 200km ging de snelheidsaanwijzing opeens heel erg heen en weer tijdens het rijden en viel uiteindelijk helemaal uit. Nou ben ik ontzettend bang om WEER een kabel te kopen en aan te sluiten omdat ik er natuurlijk GEEN zin in heb om deze weer na korte tijd te moeten vervangen.
Enig idee waardoor deze defecten komen?
moet ik het gedeelte in de bak (m40) vervangen? of zit het in de km teller? Of gewoon toeval en dus pech. Wat mij steekt is dat wannerik het kocht de kabel stuk was en met een goed dit ook zonder aanwijsbare reden gebeurde
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2005 18:35 #76677
door
Beantwoord door in topic snelheidskabel gebroken
Km-kabels gaan lang mee, als er geen al te scherpe bochten inzitten is montage vrij eenvoudig. Weet niet precies hoe het bij de Duet zit maar dit moet simpel zijn.
Wat je beschrijft is een kabelbreuk.
Wellicht dat er een andere reden is, km teller stroef ? Gaf hij wel de snelheid goed weer, is iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Duet rijders op het forum ?
Wat je beschrijft is een kabelbreuk.
Wellicht dat er een andere reden is, km teller stroef ? Gaf hij wel de snelheid goed weer, is iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Duet rijders op het forum ?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2005 19:24 #76676
door
Daarom vertelde ik ook dat de kabel prcies de weg loopt en ook de bochten zoals dat zou moeten. hoe vaak komt het voor dat de km teller dit veroorzaakt? Iemand anders suggereerde een
braampje bij het gedeelte waar de binnenkabel
ingaat
braampje bij het gedeelte waar de binnenkabel
ingaat
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2005 19:48 #76675
door
Heb je het KM-tandwiel in de M40 bak al bekeken ?