amp lampje verwisselen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2005 17:33 #52985
door
amp lampje verwisselen is gemaakt door
Hallo!
Laatst begong mijn AMP lampje spontaan te branden. Voor de zekerheid maar even een andere dynamo achterin gegooid, en jahoor een aantal dagen later stond ik de dynamo te verwisselen.
Best spannend aangezien ik geen idee had of de andere dynamo het deed. Nu rijd ik weer vrolijk rond, nu heb ik echter het idee dat het AMP lampje het ook begeven heeft. Nu heb ik een lampje gehaald en even achter het dashboard gekeken maar ik heb geen idee hoe ik het lampje moet verwisselen. Heeft iemand enig idee?
Groet,
Dennis
Laatst begong mijn AMP lampje spontaan te branden. Voor de zekerheid maar even een andere dynamo achterin gegooid, en jahoor een aantal dagen later stond ik de dynamo te verwisselen.
Best spannend aangezien ik geen idee had of de andere dynamo het deed. Nu rijd ik weer vrolijk rond, nu heb ik echter het idee dat het AMP lampje het ook begeven heeft. Nu heb ik een lampje gehaald en even achter het dashboard gekeken maar ik heb geen idee hoe ik het lampje moet verwisselen. Heeft iemand enig idee?
Groet,
Dennis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2005 19:10 #76743
door
Beantwoord door in topic amp lampje verwisselen
Op zich maakt het niet uit over welke wagen we het hebben, van 544 tot 1800 is het hetzelfde, je kunt de fitting zo uit de sponning trekken.E/ES & 140 wordt al weer anders dan losdraaien en is tevens ander soort lampje. DIt soort zaken staat ook in ghet instructieboekje.....
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2005 09:54 #76742
door
Het is een amazone uit 66, en ik heb inderdaad al in het instructieboekje gekeken en op wat sites en forums rondgestruind maar kon helaas niks vinden. Je hebt inderdaad een aantal metalen fittingen die je er waarschijnlijk zo uit kan trekken, maar deze ziet er uit als redelijk massief plastic en bovendien alsof het goed vast zit. Toch trekken maar?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2005 10:20 #76741
door
Ja, voorzichtig trekken, ze zitten met een metalen veerrandje vast in de kilometerteller. Eventueel, als ze heel vast zit, kun je er een schroevendraaiertje achter steken. Voor alle zekerheid is het verstandig je accu los te maken, uiteindelijk zit je in een wat onmogelijke houding tussen vaak loshangende draden boven je macht aan een klein dingetje te trekken: maw, er bestaat een risico dat je een draad lostrekt en ergens sluiting maakt.
PS: Plaatjes staan misschien niet in instructieboekje, Haynes, het onderdelenboek en het vijf jaar geleden door de club geproduceerde Amazonboek kunnen wel uitkomst bieden.
succes.
PS: Plaatjes staan misschien niet in instructieboekje, Haynes, het onderdelenboek en het vijf jaar geleden door de club geproduceerde Amazonboek kunnen wel uitkomst bieden.
succes.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2005 12:37 #76740
door
Okee, ik ga weer een poging wagen. Mijn haynes manual zit ivm. verhuizing ergens in een doos ;-)Ik heb wel de V44 cdrom door zitten zoeken maar dat Amazonboek is daar geen onderdeel van?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2005 19:20 #76739
door
nee dat staat niet op de cdrom, is vertaling van onder andere werkplaatshandboeken, met daaraan toegevoegd technische en andere artikelen plus foto's van alle modeljaren. Is uitgegeven in 1998 en uitverkocht.
Plaatje van dashboard plus lampjes vind je in het Amazon B18 onderdelenboek in groep 3 (elecktrische uitrusting) vanaf pagina 57. Die staat wel op de rom.
Plaatje van dashboard plus lampjes vind je in het Amazon B18 onderdelenboek in groep 3 (elecktrische uitrusting) vanaf pagina 57. Die staat wel op de rom.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2005 11:36 #76738
door
Ik heb ook een kapot AMP lampje en dacht laat ik eens kijken iemand van jullie mij kan helpen. Blijkt dat er deze week al een hele boom over opgezet is. Bedankt voor de info en ik ga vandaag gelijk ermee aan de slag.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2005 11:35 #76737
door
Het is gelukt hoor, heb alleen het verkeerde lampje meegekregen (4watt ipv 2watt). Misschien een lullig probleempje maar door de moeilijk te bereiken plek en relatief gevoelige instrumenten in het dashboard durfde ik het niet aan om zo zonder advies aan de fitting te gaan lopen trekken.