contact/stuurslot amazon

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2005 13:27 #52962 door
contact/stuurslot amazon is gemaakt door
Hallo ,

Ik heb een Amazon uit 1967 en deze heeft een contact/stuurslot. Kan iemand zeggen of dit origineel is voor 1967.

Bij voorbaat dank, & mvr gr, Toon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2005 14:30 #76845 door
Beantwoord door in topic contact/stuurslot amazon
het stuurslot is geïntroduceerd voor het modeljaar 1968 en is dus vanaf het najaar van 1967 (P-model, zie chassisnummer)standaarduitvoering. Als jou Amazon vanaf de herfst is afgeleverd heeft het stuurslot er dus altijd ingezeten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2005 14:39 #76844 door
Dan zal het en keer zijn aangepast, want mijn chassisnummer begint met P131??M
Is het eenvoudig terugbrengen naar origineel?? Ik weet in iedergeval dat ik dan een andere bobine moet hebben. Maar wat met het stuurhuis, is alleen een andere afdekkap voldoende of moet er een ander huis in?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2005 15:19 #76843 door
Zou je dat wel doen? Zo'n stuurslot is diefstalbestendiger dan een dashboardslot. Terugbrengen is bovendien een hele operatie.
Volgens mij moet er dan ook een andere stuurstang op. Er zijn heel wat mensen die het omgedraaide hebben gedaan.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2005 15:51 #76842 door
Het stuurslot werd als accessoire geleverd,voordat het in 68 standaard werd.Er was een bedradingset bij,om, de draden naar de achterkant van het originele dashboard slot te leiden.De bobine bleef gewoon zitten.Er zat in de set ook een afdekplaatje voor in het gat in het dashboard.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2005 16:36 #76841 door
M hoort inderdaad geen stuurslot te hebben. Maar als je een dashboard hebt zonder gat erin en alle bedrading loopt helemaal zoals het hoort naar de stuurkolom, zou ik het zeker zo laten. Dan heeft iemand er ooit veel werk van gemaakt (misschien wel hele dashboard en stuurkolom gewisseld) om dat slot goed in te bouwen. De stuurkolom is in dat geval ook van een veiliger type dan de oudere versie, nog een reden om hem te laten zitten.

Een andere mogelijkheid: Er zijn wel voorbeelden bekend van Volvo's die op de grens van series zijn geproduceerd met een mengelmoesje van onderdelen, alsof er gewoon in werd gestopt wat op dat moment voorhanden was. Ook bestaan er kleine verschillen tussen Volvo's die in Gent of in Göteborg zijn gebouwd en is er wat onderscheid naar land van bestemming (VS had eerder hoofdsteunen dan Europa, evenals alarmlichten etc.).

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2005 16:41 #76840 door
Dan zal dit het zijn. Het gat is er inderdaad, maar is afgedekt met een Chromen dopje. Heb inmiddels besloten om het zo te laten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2005 12:19 #76839 door
hoi! ben het eens met niek: in mijn amazon 65 zit er ook een stuurslot dat ik als origineel acht! Het afdekplaatje op het dashbord heb ik vervangen door een "vier-pinkers-schakelaar" van een 140-serie (OK niet 100% origineel, maar wel veiliger, en past perfect in het beeld van de auto).
MVG Denis

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD