startmotor defect?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2005 22:15 #52907 door
startmotor defect? is gemaakt door
Hoi. Ik heb een probleempje volgens mij. Vorige week heb ik een compressiemeter te leen gekregen van Rene (nog bedankt Rene). Ik heb een motorblok los op de bok staan en wil de comressie meten. Omdat er geen startmotor meer op het blok zat, dacht ik eerst even de startmotor "los" te testen met een accu. Als ik de aardekabel op de startmotor zet en de plus op het mannetje (daar waar de rode draad normaal gesproken op hoort)dan slaat de pin met tandwiel wel uit de behuizing, maar draait niet rond. Dat is toch wel de bedoeling wil die een vliegwiel aan kunnen drijven. Rara, hoe kan dit? Heeft iemand een oplossing of is de startmotor naar de haaien? (hij deed het nog voordat alles eraf ging) O ja, wat wel opviel was dat de solenoid erbovenop wel erg warm werd na een paar pogingen. Alvast bedankt, groeten Marco.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2005 11:13 #77154 door
Beantwoord door in topic startmotor defect?
De draad van de + pool van de accu moet op de grote aansluiting op de solenoide. Dan gaat hij draaien. Wel zien dat er goed contact gemaakt wordt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2005 23:38 #77153 door
min aan buitenkant startmotor ,plus aan grote aansluiting relais en dan andere plusdraad aan kleine aansluiting relais.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2005 20:55 #77152 door
Bernard en Niek, bedankt voor jullie reactie. Het was zoals jij bedoelde Niek. Ik heb alleen ipv een derde draadje een schroevendraaier gebruikt en nu en draait ie en slaat de nok uit. Het werkt dus gewoon, ik ga zsm aan de slag om de compressie te meten. Groeten, Marco.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD