achteruitrij schakeklaar

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-10-2005 21:49 #52905 door
achteruitrij schakeklaar is gemaakt door
Ik ben in het bezit van een 145 uit 1974.
Oorspronkelijk zat er onder deze auto een 4-bak. De achteruitrij schakelaar is een rond model met 3 polen en zit gemonteerd aan de linker zijde van de bak.

Inmiddels heb ik er een M-41 bak onder gezet met overdrive. Hier zit de achteruitrij schakelaar aan de rechter achterkant van de bak (plat model)en heeft maar 1 pool...?! Dus kan ik niet meer de twee draadjes aansluiten als voorheen (+ draad en draad van schakelaar naar lampen).

Kan iemand mij vertellen hoe het aansluitschema hiervan is. Volgens mij mis ik dus een pool.

Ik ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-10-2005 21:50 #77157 door
Beantwoord door in topic achteruitrij schakeklaar
Deze pool maakt contact met aarde wanneer de auto in zijn achteruit staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-10-2005 09:48 #77156 door
Beantwoord door in topic achteruitrij schakeklaar
Die driepolige schakelaar heeft te maken met het autogordel-waarschuwingslampje: de ene geeft contact in de achteruit, de andere in alle andere versnellingen om gecombineerd met een schakelaar in de stoel en de gordelhouder aan te geven dat je je gordel niet om hebt. Bij een kennis van me hadden ze die eens verkeerdom aangesloten: brandden in alle versnellingen de achteruitrijlampen, in de achteruit ging het zoemertje van de gordel...
Deze schakeling zal de achteruitrijlampen schakelen in de +, de schakelaar met maar een pool zal wel in de retourleiding (-) zitten en dus in achteruit verbinding met massa maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Korstiaan Bezemer (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11-10-2007 14:35 #77155 door Korstiaan Bezemer (GAST)
Beantwoord door Korstiaan Bezemer (GAST) in topic achteruitrij schakeklaar
<p>Het is wel lang geleden maar hoe heb je het opgelost. Ik namelijk exact met dezelfde situatie.</p><p>Groet</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.