inbouw mistachterlicht

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2005 11:20 #52881 door
inbouw mistachterlicht is gemaakt door
Eerst heb ik gekeken achter de verrekijker, maar vond geen ervaringen van mensen die een mistachterlicht oplossing in het bestaande achterlicht hebben ingebouwd. Is dit mogelijk? heeft iemand hier ervaring mee? vr.gr. Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2005 12:06 #77266 door
Beantwoord door in topic inbouw mistachterlicht
In het achterlicht is volgens mij geen plaats. Meestal wordt er een rond mistachterlicht op of onder de bumper gehangen. Dit was destijds ook een accesoire.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2005 23:32 #77265 door
Beantwoord door in topic inbouw mistachterlicht
Volgens mij kan dat ook niet. Ik zou om te beginnen niet weten waar je het moet laten (hoewel, over welk model heb je het eigenlijk?), maar ik dacht ook dat er een minimale afstand moet zijn tussen mistachterlicht en remlicht of zo. Het is dus ook maar de vraag of je het volgens de regels voor elkaar krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2005 23:58 #77264 door
Beantwoord door in topic inbouw mistachterlicht
Een mistachterlicht mag niet in dezelfde reflector zitten als het achterlicht of het remlicht.Ik heb het volgende bedacht en uitgevoerd,hoewel dat dus niet is toegestaan.Ik laat via een aparteschakelaar het linker remlicht branden dmv een aparte draad daar naar toe .Ik heb dan wel een diode ingebouwd om er voor tezorgen dat de stroom niet ook naar het andere remlicht loopt.Een remlicht is evenals een mistachterlicht 21 watt.Bij mist brandt dus alleen het linkerremlicht.Als je dan remt branden ze beide

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2005 00:49 #77263 door
Beantwoord door in topic inbouw mistachterlicht
een enkele mistachterlamp mag overal geplaatst worden zolang het maar in het linker gedeelte van de achterzijde van de auto is. Uiteraard moeten rem/achter/knipperlicht onafhankelijk van elkaar kunnen functioneren. De oplossing van Niek is leuk bedacht maar vind ik gevaarlijk: een achterligger verwacht dat bij remmen twee lampen tegelijkertijd gaan branden, als er maar één gaat branden (of de ander dan al brandt maakt niet uit) kan het een fractie van een seconde duren eer de achterligger doorheeft dat er geremd wordt en in die extra tijd kan je net een fataal metertje teveel rijden. Andere oplossing is dat (in geval het een Amazon betreft met ingebouwde achteruitrijlichten) je één achteruitrijlicht opoffert, het glas rood maakt, en schakelt als mistachterlamp; vergeet niet een verklikkerlichtje voorin te monteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2005 00:53 #77262 door
Beantwoord door in topic inbouw mistachterlicht
en je kan natuurlijk ook een gat in je kofferdeksel, of het paneel eronder) zagen en een lamp inbouwen.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2005 11:55 #77261 door
Beantwoord door in topic inbouw mistachterlicht
zou het niet mogelijk zijn in een amazon een mistlicht in te bouwen in een van de reflectoren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2005 12:58 #77260 door
Beantwoord door in topic inbouw mistachterlicht
In het remlicht kan en mag niet: er moeten minimaal twee remlichten, symmetrisch aangaan bij remmen.
Reflector mag formeel ook niet, daar moet je er ook twee van hebben, of je moet er een extra opplakken.
In het achterruitrijlicht mag wel.
Maar waarom niet gewoon een klassieke lamp, bevestigd met een beugel op de bumperbout, helemaal volgens het tijdsbeeld, zoals het begin jaren zeventig (bij de introductie van mistachterlichten) gangbaar was. Hartstikke klassiek, en geen onherstelbare beschadigingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2005 13:25 #77259 door
Beantwoord door in topic inbouw mistachterlicht
bedankt voor jullie opmerkingen/suggesties!
het ging hier (vergeten te noemen) om een ama uit 1965. waar haal je tegenwoordig nog zo'n klassieke mistachterlicht??
ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2005 14:10 #77258 door
Beantwoord door in topic inbouw mistachterlicht
Gewoon bij de betere automaterialenzaak en anders wel bij de bekende adressen: Nordicar, Scandcar, Smeekens, mogelijk het VOD enz. etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.