dynamo 145

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2005 22:25 #52865 door
dynamo 145 is gemaakt door
Beste forumleden,
even een vraag nu de winter weer voor de deur staat.
Heb zelf een 145 met wisselstroom dynamo (Bosch 35 amp) maar nu al gaat het laadlampje soms heel flauw branden.
Dynamo laad wel bij maar niet met veel enthousiasme, en aan de regelaar is niet zo heel veel bij te stellen.
Normaal weinig probleem alleen in de koude maanden met wat doorstarten is de accu snel leeg.
Kan een nieuwe dynamo met ingebouwde regelaar kopen a de somma van 135 eurie, maar wat ik graag wil weten of er ook dynamo's met ingebouwde regelaar en misschien wat meer amperes zijn van bestaande auto's die zonder veel aanpassingen op mijn B20 blok passen?
Graag jullie ervaringen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2005 22:40 #77349 door
Beantwoord door in topic dynamo 145
Bij bijv scandcar is er een 65amp dynamo voor de b18/20 te krijgen. Ik vermoed dat de andere "vrije jongens"ze ook verkopen. Wat je ook kan doen is op de sloop kijken of er een dynamo is die je met een zelfgemaakte steun aan je blok kan bouten.Maak dan wel een flink stevige steun en zorg dat de poelie op de juiste plaats zit anders slijt je v-snaar nogal hard!succes.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2005 07:01 #77348 door
Een zwaardere dynamo heb je alleen nodig als het verbruik van het elektrisch systeem de opbrengst van de dynamo overschrijdt. Want als een gedeeltelijk ontladen accu 10 A laadstroom vraagt, en de rest vraagt ook 10 A (samen 20 A), dan zal de 35A dynamo 20 A leveren. Een 70 A dynamo zal in dezelfde situatie ook 20 A leveren. Heb je nou allemaal elektrische toeters en bellen aan je auto toegevoegd, dan is de upgrade van de dynamo wel zinvol.
<p>
Het flauw oplichtende laadlampje komt eerder door spanningval in de bedrading naar het dashboard dan een tekort aan laadstroom. Dit is ook bij mijn Amazon al jaren het geval, maar als ik eens een keer een lader op de accu hang, kom ik er elke keer weer achter dat ie toch vol is...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2005 20:02 #77347 door
Feitelijk gaat het erom dat je spanningsregelaar en de dynamo/accu op elkaar zijn afgestemd. Daar hoef je niet over na te denken dat heeft Volvo al een tijdje geleden gedaan. Maar ja die achterruitverwarming, extra lampen, H4 unit, radio/cd en gsm lader waren toen nog niet standaard onderdeel.
Ook de massa wil wel eens reageren met H20 en O2.......gaat er al een lampje branden ?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD