spanningsregelaar defect?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2005 15:53 #52823
door
spanningsregelaar defect? is gemaakt door
Hallo mede Volvo-liefhebbers,
gisteren een ontzettend mooie Strooptocht gereden in Arnhem/Nijmegen en omstreken. Fantastisch en het weer was ook perfect. Was de eerste grote rit voor mij met de sinds 3 weken in mijn bezit zijnde P1800S ('65). Helaas bleek toen we vanaf het eindpunt op huis aan gingen startte ze niet meer. Even met wat kabels naar de Amazon en toen draaide ze weer. Nu ben ik vanmorgen even op zoek gegaan en volgens mij is de spanningsregelaar kapot. Weet iemand een manier om deze door te meten (weerstanden?).
Alvast bedankt voor de technische hulp!
Groeten,
Ron
gisteren een ontzettend mooie Strooptocht gereden in Arnhem/Nijmegen en omstreken. Fantastisch en het weer was ook perfect. Was de eerste grote rit voor mij met de sinds 3 weken in mijn bezit zijnde P1800S ('65). Helaas bleek toen we vanaf het eindpunt op huis aan gingen startte ze niet meer. Even met wat kabels naar de Amazon en toen draaide ze weer. Nu ben ik vanmorgen even op zoek gegaan en volgens mij is de spanningsregelaar kapot. Weet iemand een manier om deze door te meten (weerstanden?).
Alvast bedankt voor de technische hulp!
Groeten,
Ron
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2005 18:10 #77553
door
Beantwoord door in topic spanningsregelaar defect?
Was inderdaad een mooie tocht, heel mooi zelfs. Jammer van het defect. Aanloopprobleempje moet je maar denken. Doormeten kán uiteraard, je kan ook de sp.regelaar eenvoudig vervangen door een andere. Ik heb nog wel liggen. Woon je in het centrum van het land? Overigens denk ik (ook) aan de koolborstels als verdachte.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2005 20:31 #77552
door
Een spanningsregelaar verzorgt toch een constante gelijkmatige stroomtoevoer ook al maakt je meer of minder toeren? starten zal de auto m.i. dan dus wel, ook al heb je een kapotte regelaar. Je p1800 zal alleen heel slecht gaan lopen. Volgens mij is het probleem dus iets anders dan je spanningsregelaar. of zit ik er helemaal naast..
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2005 21:16 #77551
door
Accu zal wel leeg geweest zijn. Kan liggen aan de accu zelf, de dynamo, de spanningsregelaar of ergens een slechte verbinding. Meten is weten, gissen is missen en vergeten? -> nog een keer meten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2005 21:31 #77550
door
Hoi Henry, ik woon in de buurt van Venlo, maar ben vaak in het midden van het land (ouders). A.s. weekend ben ik in Driebergen en Wijk bij Duurstede, alleen niet met de P1800. Als ik die spanningsregelaar van jou kan krijgen, kan ik eerst die proberen, voordat ik aan de koolborsteltjes ga zitten.
Hoor graag van je!
Groeten, Ron
Hoor graag van je!
Groeten, Ron
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2005 08:03 #77549
door
Ik vind het best. Bel even wanneer je weet dat je in de buurt van Nieuwegein bent, tel 030-6040134.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-11-2005 19:16 #77548
door
Hoi Ron,
Een eenvoudige methode om na te gaan of de regelaar kapot is, is om een voltmeter op de accu aan te sluiten bij draaiende motor. Als je veel toeren draait moet het voltage niet hoger worden dan ongeveer 14,5 volt. Als het hoger wordt is de regelaar defect.
met vriendelijke groet,
Wim Schurink
Een eenvoudige methode om na te gaan of de regelaar kapot is, is om een voltmeter op de accu aan te sluiten bij draaiende motor. Als je veel toeren draait moet het voltage niet hoger worden dan ongeveer 14,5 volt. Als het hoger wordt is de regelaar defect.
met vriendelijke groet,
Wim Schurink