achterruitverwarming

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2005 02:15 #52803 door
achterruitverwarming is gemaakt door
Wie heeft er een bedradingsschema voor achterruit verwarming?
Waar op het dashboard is de schakelaar/verklikker bevestigd en wat voor een schakelmatriaal is er gebruikt?

amazon@tomaatnet.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2005 14:59 #77624 door
Beantwoord door in topic achterruitverwarming
Een Amazon heeft standaard geen achterruitverwarming. De schakelaar zul je dus zelf een plekje moeten geven.Er loopt van de schakelaar een + draad naar de ruit en van de ruit gaat de draad aan de massa(metaal vlak bij de ruit)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2005 11:35 #77623 door
Heeft iemand ervaring met de achteruitverwarming die je los op de ruit plakt? B.v te koop bij scandcar

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2005 14:24 #77622 door
Ik heb hier een originele volvo achteruit met verwarming liggen. Dus volvo heeft zoiets geleverd.
Ik kan natuurlijk een bedradingsschema pakken van bv. een volkswagen golf en dit schema gebruiken voor mijn volvo en zelf een universeel schakelelaar monteren + verklikker, maar ik zou graag willen weten hoe dit origineel door volvo is gemonteerd met welk soort schakelmatriaal en op wat voor een manier.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2005 16:06 #77621 door
Acherruitverwarming is nooit als extra geleverd door Volvo, zoals eerder ook al is aangegeven, je moet dus echt zelf een verantwoorde oplossing in elkaar punniken en niet blijven vragen naar officiële Volvo-schema's. Die zijn er niet.
Ter verduidelijking: De verwarmde achterruiten zijn als after-market accessoire geintroduceerd, toen de Amazon al hoog en breed uit productie was, dank zij de grote vraag uit de markt, bijvoorbeeld van de kant van leden van de V44-Vereniging. De verwarmde ruiten liggen dan ook in stapels bij het VOD (voor weinig!). Hoe dan ook is het aansluiten erg simpel, voor de schakelaar met verklikkerlichtje kun je een plekje naar eigen smaak zoeken. Gebruik eventueel een authentieke Volvo-schakelaar uit de 140-serie (wel met achterruitverwarming geleverd).
Wel is het verstandig de schakeling via een relais te laten lopen, uiteindelijk gaat het om een grote stroomverbruiker, eventueel voor een extra zekering(kastje) te zorgen en een wisselstroomdynamo is bij dit soort stroomvreters ook prettig, anders gaat hoe dan ook het laadstroomlampje opgloeien.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD