6 volt vervolg

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2005 07:56 #52708 door
6 volt vervolg is gemaakt door
Even een berichtje hoe het afgelopen is met mijn 6 Volt perikelen. Eigenlijk heel simpel. Op oa jullie advies accu, spanningsregelaar, dynamo, etc na laten kijken. Na hoop gepruts en gedoe geen enkele verbetering. Er zouden toch geen 12 V lampen in zitten? Nee, keurig 6V 40/45W. Echter een nieuw lampje deed wonderen en met twee nieuwe lampen is het probleem volledig opgelost. Blijkbaar waren dit nog de orginele lampjes uit mei 1960 ofzo, met een verminderde lichtopbrengst van ca 75%!! Vind je het gek dat ik niks meer zag! In ieder geval had ik het idee dat ik gisterenavond heel Noord Holland in het licht zette!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2005 09:24 #78081 door
Beantwoord door in topic 6 volt vervolg
Mooi dat je het opgelost hebt! En inderdaad, de ouderwetse lampjes hebben altijd redelijk snel last van donkere aanslag aan de binnenkant van het glasbolletje.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2005 09:33 #78080 door
Dan heb ik nieuws voor je Kees. De oude lampjes zijn niet van nieuw te onderscheiden, geen zwart geblakerd glas of wat dan ook. Heb het zelf gezien, leg een oude en een nieuwe voor je op je buro en je ziet geen verschil!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2005 11:48 #78079 door
Heh, dat is gek! Ik heb oude 6V/45W lampjes en die zijn helemaal zwartig aangeslagen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2005 18:08 #78078 door
het zal niet de eerste keer zijn dat 12 volts lampjes per ongeluk waren voorzien van een 6 volts opdruk

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2005 09:19 #78077 door
Andersom krijg je wel heel veel licht, alleen niet zo lang

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2005 15:59 #78076 door
Jullie discussie is wel komisch begrijp mij goed hier in Pakistan zijn de Jinglingtrucks net kerstbomen en veel hebben nog 6-voltselectrische installatie. Zal tzt wel een foto'tje downloaden.
Terug naar het onderwerp, vorig jaar tijdens de ROZ begonnen mijn mistlampen raar te doen, groot licht gaf 1 mistlamp en de andere lamp groot licht, soort van knipogen.
Bleek na lang zoeken een kortsluiting.
Dit is de meest voorkomende problematiek met mijn mistlampen (2x) voor heb ik ruim voldoende licht, inderdaad op tijd de zwartgeblakerde lichtjes vervangen.
Persoonlijk vind ik het eenn uitdaging om de 6-volt installatie in goede conditie te houden. Vast een verlichte kerstdagen gewenst. Wij eten er nog een balletje met van Aardenne op. Ed van der Zee

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2005 22:42 #78075 door
Hee Ed, leuk dat je zo van verre nog meeleeft op ons forum! Inderdaad, als je alles technisch in orde hebt is 6 volt geen probleem. Mijn 48er Dodge heeft dim/grootlicht, mistlampen , verstralers en een zoeklicht, alles kan tegelijkertijd branden zonder problemen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD