elektra probleem

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2005 14:18 #52665 door
elektra probleem is gemaakt door
Forumleden,

Ik heb wat elektraproblemen in relatie tot het knipperlicht. Soms als ik mijn knipperlicht aandoe begint het laadstroomlampje te branden en dan doet de richtingaanwijzer het niet. Als ik het contact uit- en weer aanzet branden soms ook het laadstroomlampje en het oliedruklampje niet meer. De motor is echter wel te starten. Soms help wat rommelenmet de zekeringen en doet het spul het ineens weer. De zekeringen zijn verder goed. Wie weet wat dit kan zijn of heeft dit ook al eens meegemaakt?

Groeten,

Wim Schurink

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2005 14:30 #78322 door
Beantwoord door in topic elektra probleem
Vuile/gecorrodeerde contacten. Zekeringen even uitnemen en contactjes opschuren en schoonmaken. Eventueel de stekkerverbindingen ook schoonmaken. Nadien even inspuiten met contactspray.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2005 15:40 #78321 door
Is een bekend probleem. Wat ook wel eens wil helpen is om de contacten van het zekeringkastje (op de plaats van de klinknagels) door te solderen. Wel voldoende vloeimiddel gebruiken. Succes

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2005 22:38 #78320 door
het probleem is het kleine zekeringetje in het kastje , e.e.a. heeft te maken met overgangsweerstand.
het vastklinken van de nagels waarmee de 2
veertjes die de zekering zelf op zijn plaats houden wil inderdaad nog wel eens helpen , zelf heb ik er voor gekozen om een separate zekeringhouder naast te plaatsen
en de draden hiervoor aan te passen.
problemen m.b.t. het zekeringkastje komt bijna altijd van dit kleine zekeringetje af
bovendien zijn die kleine zekeringetjes alleen bij oldtimer dealers/handelaren te verkrijgen , dus als je geen reserve bij je hebt heb je bij pech echt een probleem.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2006 22:45 #78319 door
dit ruikt erg sterk naar verbindings(contact) problemen. alle zekeringen er uit haten ,lipjes iets na elkaar toe buiken en eventueel nieuwe zekeringen plaatsen. dit is een erg bekend, oud en steeds weer terugkerend probleem bij dit soort zekeringkasten. suuces peter

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD