verdelerhuis
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

28-12-2005 12:54                #52659
        door 

verdelerhuis is gemaakt door             

Hallo,
Ik heb de stroomverdelerhuis (ama B18) gedemonteerd, gereinigd en wat onderdelen vervangen. Maar nu ben ik vergeten om de aandrijfklauw die onderaan de verdelerhuis zit te markeren, omdat de klauwen iets uit de lijn liggen is het belangrijk hoe de aandrijfklauw op de verdeleras gemonteerd wordt.
Als de bovenkant van de verdeleras met de uitsparing op een lijn ligt met het markeringstreepje (1e cilinder) op het verdelerhuis en het oliepotje naar mij toe wijst, zitten de klauwen dan links van het midden (richting vacuümdoos) of rechts.

Ik heb de stroomverdelerhuis (ama B18) gedemonteerd, gereinigd en wat onderdelen vervangen. Maar nu ben ik vergeten om de aandrijfklauw die onderaan de verdelerhuis zit te markeren, omdat de klauwen iets uit de lijn liggen is het belangrijk hoe de aandrijfklauw op de verdeleras gemonteerd wordt.
Als de bovenkant van de verdeleras met de uitsparing op een lijn ligt met het markeringstreepje (1e cilinder) op het verdelerhuis en het oliepotje naar mij toe wijst, zitten de klauwen dan links van het midden (richting vacuümdoos) of rechts.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

28-12-2005 13:09                #78350
        door 

Beantwoord door  in topic verdelerhuis            

Hallo Dick,
Op onderstaande link motor deel 1 downloaden en dan op de laatste pagina staat omschrijving plus foto. Let wel op dat de gleuf uit het midden zit, en je moet met de nokkekas draaien tot het asje in de pomp valt.
members.chello.nl/m.willems1/Suzuki_Amazon/VolvoManuals.htm
Mvr gr, Toon
    Op onderstaande link motor deel 1 downloaden en dan op de laatste pagina staat omschrijving plus foto. Let wel op dat de gleuf uit het midden zit, en je moet met de nokkekas draaien tot het asje in de pomp valt.
members.chello.nl/m.willems1/Suzuki_Amazon/VolvoManuals.htm
Mvr gr, Toon
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

28-12-2005 13:35                #78349
        door 

Bedankt Toon, voor je snelle reactie ik zag aan de afbeelding van de oliepompasje dat de aandrijfklauw van de verdeleras links van het midden moet zitten.    
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

28-12-2005 21:55                #78348
        door 

Dick,
De stroomverdeler kan maar op 1 manier gemonteerd worden, er insteken en even aan het asje draaien totdat de aandrijfklauw in de uitsparing van de aandrijfas valt, simpel he!
Heb je bij het reinigen ook gedacht aan de oliesmeer opening die aan de zijkant van de verdeler zit, deze zitten vaak vast en zijn vaak verstopt, maar heeft een belangrijke functie voor het smeren van de verdeler as.
Vr.gr. kees Vos bennekom
    De stroomverdeler kan maar op 1 manier gemonteerd worden, er insteken en even aan het asje draaien totdat de aandrijfklauw in de uitsparing van de aandrijfas valt, simpel he!
Heb je bij het reinigen ook gedacht aan de oliesmeer opening die aan de zijkant van de verdeler zit, deze zitten vaak vast en zijn vaak verstopt, maar heeft een belangrijke functie voor het smeren van de verdeler as.
Vr.gr. kees Vos bennekom
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

29-12-2005 13:29                #78347
        door 

Hallo Kees bedankt voor je reactie.
Het monteren van de verdelerhuis was/is niet het probleem. Omdat ik het verdelerhuis helemaal uit elkaar had gehaald voor reiniging was ik vergeten de aandrijfklauw te markeren zodat bij het in elkaar zetten van de verdelerhuis de aandrijfklauw weer op de goede plek kwam. Deze kan namelijk wel op meerdere manieren op de as gemonteerd worden.
    Het monteren van de verdelerhuis was/is niet het probleem. Omdat ik het verdelerhuis helemaal uit elkaar had gehaald voor reiniging was ik vergeten de aandrijfklauw te markeren zodat bij het in elkaar zetten van de verdelerhuis de aandrijfklauw weer op de goede plek kwam. Deze kan namelijk wel op meerdere manieren op de as gemonteerd worden.
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

05-01-2006 22:39                #78346
        door 

het maakt eigenlijk niet uit. als je de aandrijfklauw gemonteerd hebt, zet dan de ontsteking op het merkstreepje. zet aan de buitenkant van het onstekingshuis een streepje hoe de klauw staat, plaats de onsteking zo op het motorblok dat het boutgat midden in de sleuf van de onsteking staat en teken dit af op het motorblok(ik bedoel dus het streepje wat je op de ontsteking hebt aangebracht overzetten op het blok)haal het tandwiel uit het motorblok en zet deze dan in de juiste stand. let op bij het plaatsen zal dit tandwiel iets verdraaien dus iets ervoor zetten. druk het tandwiel aan naar beneden en verdraai de krukas tot het tandwiel verder naar beneden gaat. (hij moet weer in de as van de oliepomp vallen.. je kan mij ook bellen, liefst savond na 19,00 uur 0570-565292. succes  peter    
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

08-01-2006 20:57                #78345
        door 

Bedankt voor de reacties, ik ga er binnenkort mee aan de slag.
Peter ook bedankt voor je reactie, als ik er niet uitkom maak ik graag gebruik van je aanbod
    Peter ook bedankt voor je reactie, als ik er niet uitkom maak ik graag gebruik van je aanbod