halogeen verlichting

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2006 19:06 #52620 door
halogeen verlichting is gemaakt door
Hallo,

Ik rij alweer een tijdje, tot grote tevredenheid, rond met twee halogeen koplampen maar speel met de gedachte om de amazon te modificeren volgens het werkplaatsbulletin op de cd. Dit betreft het aanbrengen van twee relais' op een 142, tussen het al aanwezige relais en de koplampen.
Tot nu toe functioneerd alles gewoon perfect maar de halogeenverlichting zou meer stroom afnemen en op deze wijze komt het minder op het al aanwezige relais aan.
Heeft iemand hier ervaring mee of kan ik alles beter bij het oude laten?

Groeten Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2006 21:04 #78544 door
Beantwoord door in topic halogeen verlichting
Mijn Amazon rijdt prima met H4 verlichting. Voorheen met een gelijkstroomdynamo en sinds 4 maanden met een wisselstroom. Wil daarmee aangeven dat ook het laadsysteem het goed aankon. Het scheelt trouwens maar zo'n 15W per kant, maar door de halogeentechniek is er meer lichtopbrengst en een veel witter lichtbeeld.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2006 22:55 #78543 door
relais na een relais? snap het even niet; maar goed, ik heb alle stroomvreters (koplampen, ver/breedstralers etc) direct op de accu aangesl;oten met een dikke kabel, aansturen gaat via een relais dat door de normale schakelaars wordt aangestuurd; werkt perfekt

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2006 22:55 #78542 door
als je die moeite wilt nemen, is het plaatsen van een relais denk ik wel aan te raden aangezien de lichtschakelaar behoorlijk warm wordt na een paar uur - bij mijn Amazon althans.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2006 23:30 #78541 door
Op mijn cd staat op de pagina's 9644, 9645 en 9646 onder werkplaatsbulletin, elektrische installatie, verlichting een schema en daar maak ik uit op dat ze een relais na een relais plaatsen.
Ik heb al een wisselstroom dynamo, dat is het probleem niet, het zou er om gaan om het oude relais te ontlasten.

Jan.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2006 00:30 #78540 door
één (goed)relais moet toch echt voldoende zijn

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD