nieuwe acu

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-01-2006 22:16 #52614 door
nieuwe acu is gemaakt door
Ik heb eeb PV544 met een B18 motor uit 1963. Nu heeft onlangs mijn accu het begeven. Een kennis heeft voor mij een nieuwe accu gekocht, maar nu vraag ik mij af of dat wel het goede type is? Op de accu staat 75 Ah, CCA Din 400A/EN 700A. Is dat niet te zwaar? Gaat er niet iets kapot en kan de dynamo deze accu wel aan? Misschien hele domme vragen, maar ik ben niet zo op de hoogte met accu's. Oh ja, het betreft een onderhoudsvrije accu. Kan iemand mij vertellen of ik deze accu kan plaatsen zonder problemen. Bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-01-2006 22:46 #78596 door
Beantwoord door in topic nieuwe acu
geen probleem; heb zelf in mijn oude Dodge met 6 volts installatie een 150 Ah accu; ideaal als je dynamo het bv begeeft, kan je nog een paar dagen doorrijden en starten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2006 09:54 #78595 door
Beantwoord door in topic nieuwe acu
Het kan zonder problemen, opladen duurt wel wat langer natuurlijk. En domme vragen bestaan niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-01-2006 19:46 #78594 door
Beantwoord door in topic nieuwe acu
Een te zware accu geeft nooit problemen. Dwz als ie in past onder de motorkap. Want je wilt natuurlijk niet dat ie te hoog is. De dynamo zal nooit meer stroom leveren dan ie aankan. Een te zware accu is alleen maar te duur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.