electronische of digitale snelheidsmeter?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2006 21:56 #52583 door
heeft iemand wel eens een electronische of digitale snelheidsmeter in een Amazon geplaatst?? (en ik bedoel niet de fietscomputer)
En heeft iemand ervaring met een pulsgever, gekoppeld op/aan de tellerkabel??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2006 00:46 #78761 door
Beste Pieter,
In mijn Combi zit een Driveright van Davis digitale snelheidsmeter, waarvoor een pulsgever op de aandrijfas is bevestigd. Niet erg nauwkeurig op hogere snelheden, maar best een aardige digitale richtlijn. Dezelfde pulsgever gebruikte ik een tijd voor mijn navigatiesysteem dat wel erg precies en een goede snelheid aangaf. Pulsgever op aandrijfas is dus een beter alternatief voor de fietscomputer wanneer het apparaat goed werkt en geijkt kan worden. Een gever aan de tellerkabel, daar waar jij naar vroeg, heb ik niet, maar wilde dit toch even met je delen.
Groeten,
Leon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-01-2006 12:20 #78760 door
Hallo Pieter,

Ik maak in mijn 145 gebruik van een navman, welke naast het aangeven van de juiste route ook de snelheid weergeeft middels GPS bepaling. Ik moet je zeggen dat dit gevoelsmatig erg nauwkeurig is. Misschien een leuke tip.


groeten Alfred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-01-2006 21:56 #78759 door
Huke Basart uit Veldhoven verkoopt die dingen die je zoekt.Mijn zoon heeft er ook een.Werkt prima. Dacht ongeveer 70 euro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.