toerenteller vraagje (joan tacx?)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2006 18:23 #52528
door
toerenteller vraagje (joan tacx?) is gemaakt door
Haiiii daar issie weer met zn gezeur
<br><br>
Ik vroeg me af of de volgende regels opgaan voor het aansluiten van mijn toerenteller, deze ligt er namelijk uit sinds de montage van een electronische ontsteking. Ik heb de orginele GT toerenteller in mijn amazone en deze komt volgens mij overeen met het volgende stukje tekst dat ik hier een keer van het forum (joan tacx? Heb geplukt) <br><br>
Tweede Type
Het tweede type heeft 2 draden om de pulsen op te vangen.
Deze meter komt tussen de bobine en de contactpuntjes te zitten.
Deze draden zijn voor zover ik weet WIT.
Je haalt het draadje tussen de contactpuntjes en de bobine los en zet de toerenteller tussen deze twee aansluitpunten.
Deze toerenteller zit vaak in de Amazon GT.
Draden:
ROOD: +12 Volt na de contactsleutel (dus 12Volt geschakeld)
ZWART: - chassis of min contact van de auto
BLAUW: Draad naar de dashboard verlichting of standslicht schakelaar
WIT: Draad naar de contactpuntjes voor de pulsen. (hier groen getekend)
WIT: Draad naar de bobine voor de pulsen. (hier groen getekend)
<br><br> En volgend stukje tekst staat bij het stukje over electronische ontstekingen <br><br> Bij type 2 vervangt u de draad van de contactpuntjes naar de elektronische ontsteking door de twee witte draden. <br><br> Ik heb inderdaad een groene draad van de condensator op de onsteking op de motor naar het kastje van de electronische onsteking lopen, begrijp ik hier uit dat ik die weg kan halen, en de 2 witte draden van de toerenteller op “onstekingshuis op motor” en “electronische ontsteking” moet prikken en dat draadje dat daar orgineel tussen zit kan laten vervallen ??
Ik vroeg me af of de volgende regels opgaan voor het aansluiten van mijn toerenteller, deze ligt er namelijk uit sinds de montage van een electronische ontsteking. Ik heb de orginele GT toerenteller in mijn amazone en deze komt volgens mij overeen met het volgende stukje tekst dat ik hier een keer van het forum (joan tacx? Heb geplukt) <br><br>
Tweede Type
Het tweede type heeft 2 draden om de pulsen op te vangen.
Deze meter komt tussen de bobine en de contactpuntjes te zitten.
Deze draden zijn voor zover ik weet WIT.
Je haalt het draadje tussen de contactpuntjes en de bobine los en zet de toerenteller tussen deze twee aansluitpunten.
Deze toerenteller zit vaak in de Amazon GT.
Draden:
ROOD: +12 Volt na de contactsleutel (dus 12Volt geschakeld)
ZWART: - chassis of min contact van de auto
BLAUW: Draad naar de dashboard verlichting of standslicht schakelaar
WIT: Draad naar de contactpuntjes voor de pulsen. (hier groen getekend)
WIT: Draad naar de bobine voor de pulsen. (hier groen getekend)
<br><br> En volgend stukje tekst staat bij het stukje over electronische ontstekingen <br><br> Bij type 2 vervangt u de draad van de contactpuntjes naar de elektronische ontsteking door de twee witte draden. <br><br> Ik heb inderdaad een groene draad van de condensator op de onsteking op de motor naar het kastje van de electronische onsteking lopen, begrijp ik hier uit dat ik die weg kan halen, en de 2 witte draden van de toerenteller op “onstekingshuis op motor” en “electronische ontsteking” moet prikken en dat draadje dat daar orgineel tussen zit kan laten vervallen ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2006 00:08 #79087
door
Beantwoord door in topic toerenteller vraagje (joan tacx?)
Klinkt als een "smiths" toerenteller die heb ik in een andere auto zitten ,witte draden vervangen inderdaad de oude verbinding tussen je puntje en je ontsteking (nu electronisch) voorheen je bobineaansturing.
Nadeel is wel dat als je toerenteller de geest geeft(zit wat elektronica in) je motor ook niet meer loopt.
Nadeel is wel dat als je toerenteller de geest geeft(zit wat elektronica in) je motor ook niet meer loopt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2006 09:23 #79086
door
Ja klopt het is de smiths volvo toerenteller. Nou ga ik dat straks even proberen !! Thanks !
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2006 21:58 #79085
door
Heel kort eigenlijk Ja.
Je kan ook het groene draadje aan de elektr. ontsteking laten zitten en deze met een kabelhulsje verbinden aan een van de witte draden van de toerenteller. De andere witte draad gaat dan weer naar de condensator.
Dat is het zelfde als het groene draadje weg en daarvoor de twee witte draden.
Succes
Je kan ook het groene draadje aan de elektr. ontsteking laten zitten en deze met een kabelhulsje verbinden aan een van de witte draden van de toerenteller. De andere witte draad gaat dan weer naar de condensator.
Dat is het zelfde als het groene draadje weg en daarvoor de twee witte draden.
Succes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2006 22:40 #79084
door
Maar dat groene draadje zit tussen de condensator en electronische ontsteking... Als ik de witte draad op de condensator doe en de andere witte draad op de electronische ontsteking maar die groene draad laat zitten heeft het weinig nut lijkt me ??
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2006 11:34 #79083
door
Hij bedoelt dat je het groene draadje kan laten zitten(maar wel door knippen en in serie (doorknopen) met een witte draad.
Jullie bedoelen allebij het zelfde.
Jullie bedoelen allebij het zelfde.