afstellen snelheidsmeter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2006 16:09 #52524 door
afstellen snelheidsmeter is gemaakt door
Heb onlangs via dit forum een tellerunit kunnen kopen om uit te zoeken hoe de snelheidsmeter af te stellen. Inmiddels weet ik hoe dit moet, maar om te voorkomen dat ik met uitgebouwde (wel aangesloten) teller achter een auto aan moet rijden die bv 120 rijdt, en dan de snelheidmeter af te stellen (als duopassagier natuurlijk) zou ik eerst willen vragen of iemand weet hoeveel toeren de kabel van de KM teller maakt bij een bepaalde snelheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-02-2006 09:33 #79126 door
Beantwoord door in topic afstellen snelheidsmeter
Ik weet zo het antwoord op je vraag niet, maar hang er eens een boormachine aan waarvan je het toerental weet en lees af. Geeft in ieder geval een indicatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-02-2006 10:47 #79125 door
Beantwoord door in topic afstellen snelheidsmeter
Boormachines zijn geen erg betrouwbare ijkings apparaten. Je kunt het natuurlijk uitrekenen met de verschillende verhoudingen van de achteras, de versnellingsbak en het aandrijftandwieltje van de kabel. Ook afhankelijk van je bandomtrek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-02-2006 11:50 #79124 door
Beantwoord door in topic afstellen snelheidsmeter
Laat de ingaande as een bepaalde tijd op een bekend constant toerental draaien, en kijk hoeveel de kilometerstand is veranderd.
Als je dat b.v. precies een uur doet, dan is de verandering in kilometerstand over dat uur wat de snelheidsmeter zou moeten aangeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-02-2006 16:27 #79123 door
Beantwoord door in topic afstellen snelheidsmeter
Bij nader inzien, ga ik toch maar een keer met twee personen in de auto achter iemand anders aanrijden die een (of meerdere) exacte snelheid rijdt. Zo worden in iedergeval alle variabelen meegenomen.
Bedankt allemaal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-02-2006 16:29 #79122 door
Beantwoord door in topic afstellen snelheidsmeter
Bernard, hier schiet ik weinig mee op, want de snelheidsindicator wijkt ongeveer 30% af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-02-2006 17:05 #79121 door
Beantwoord door in topic afstellen snelheidsmeter
Om de snelheid te weten die je erijdt, kan je ook een navigatiesysteem meenemen in de auto. Die geven een heel betrouwbare snelheid aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-02-2006 17:28 #79120 door
Beantwoord door in topic afstellen snelheidsmeter
Een GPS leerde mij dat de 740 100 aangeeft terwijl ik 94 rijdt, vandaar zo weinig brieven de laatste tijd van mijn penvrienden uit leeuwarden....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-02-2006 14:03 #79119 door
Beantwoord door in topic afstellen snelheidsmeter
Als je op de snelweg twee km per/min rijdt ga je precies 120 is eenvoudig met je sec.wijzer van je horloge en de groene hectometerpaaltjes te bepalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.