pertronix bougikabels en

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2006 18:47 #52509 door
pertronix bougikabels en is gemaakt door
Doordat ik veel problemen met vocht in het onstekingssysteem had heb ik besloten om een setje kabels en bobine van pertronix aan te schaffen. Niet goedkoop maar voelt degelijk aan. Sinds een paar dagen zitten de kabels en bobine gemonteerd en ik ben bijzonder tevreden. Heb het idee dat de motor beter loopt. Ook het starten gaat stukken beter. Ook zit de voorschakelweerstand er niet meer tussen, dus ook dit contact probleem opgelost.
Nu heb ik alleen op de verdelerkap haakse aansluitingen op de kabels zitten. Voor de meeste cylinders geen probleem maar bij enkele zou het handig zijn als er rechte aanzitten. Heeft iemand rechte liggen? Eventueel ruilen tegen haakse.
Het gaat om een 164 met B30A motor uit 1971.

Met vriendelijke groet,

Ruud

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2006 19:53 #79222 door
Beantwoord door in topic pertronix bougikabels en
Als je de bobine van Pertronix hebt gemonteerd met hoge spanning, de zgn Flamethrower, moet je ook de ontsteking van Pertronix monteren anders vreet hij je contactpunten en condensator zo op.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2006 20:32 #79221 door
Hallo Peter,

De electronische ontsteking had ik al.
Heeft iemand nog meer ervaringen met dit systeem?

Met vriendelijke groet,
Ruud

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2006 15:15 #79220 door
Hoi Ruud;
ik heb in mijn ES idd ook de Pertronix ontsteking plus bobine. Je hoeft maar naar het sleuteltje te kijken en hij start al. De motor draait mooier stationair en hij reageert ook veel beter op het gas. Inbouwen is een fluitje van een cent en geen problemen met de toerenteller. Ik rij er nu 2 jaar mee en zie alleen maar voordelen, is een echte aanrader. Ik had ook nog het geluk dat ik de Pertronix voor flink wat voordeel op de Volvo beurs heb kunnen aangeschaffen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD