inbouwen klokje amazon

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2006 12:59 #52480 door
inbouwen klokje amazon is gemaakt door
Ik ben in bezit van een analoog klokje van een Volvo (type onbekend). Nu wil ik deze in mijn volvo aanbrengen en vroeg ik me af hoe ik deze het best kan aansluiten (bedrading). Heeft iemand hier ervaring mee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2006 13:56 #79391 door
Beantwoord door in topic inbouwen klokje amazon
meestal hebben dit soort klokjes een + en een - aansluiting, dus dat lijkt me geen probleem; het is wel aan te bevelen de klok aan te sluiten op een draadje waar konstant spanning op staat, anders moet je elke keer voor het rijden de klok gelijkzetten; je zou dan bv de draad kunnen nemen die naar de (deur)schakelaar van de binnenverlichting loopt; is er ook verlichting in het klokje, dan die draad aansluiten op een draadje dat naar je verlichting gaat zodat de klok alleen verlicht is als de lampen branden

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2006 16:36 #79390 door
vergeet niet een zekering er tussen te bouwen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2006 17:55 #79389 door
Het makkelijkst is om een constante plus af te takken van het lampje dat boven je handschoenenrekje zit, dan moet je vaak een plus van de verlichting aansluiten op een draad van de binnenverlichting (lampjes bij de kachelschuiven) en ten slotte de massa, dat lijkt me duidelijk.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2006 20:11 #79388 door
Jasper, waar heb je dat klokje ingebouwd?Ik heb ook een dergelijk klokje maar kan nog geen geschikte plaats vinden om hem in te bouwen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2006 10:31 #79387 door
De meeste klokjes hebben dezelfde diameter. Je kan kleine plaatjes kopen voor montage onder je dasboard. Er zijn plaatjes voor 1, 2 en 3 misschiel ook wel voor 4 klokjes. Bij mij heb ik klokje + spanninsmeter onder de sigarettenaansteker geplaatst. Goed zichtbaar en makkelijk vanwege alle aanwezige bedrading.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD