amperage lampje

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2006 09:16 #52452 door
amperage lampje is gemaakt door
Ik heb onlangs mijn motorblok uit de amazon gehaald en deels gereviseerd.
Als ik nu rij dan gaat mijn AMP. lampje op het dashboard feller branden naarmate ik meer toeren geef. Wat zou de oorzaak kunnen zijn. Gr Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2006 09:48 #79583 door
Beantwoord door in topic amperage lampje
Gelijkstroomdynamo?
Dan zijn je koolborstels aan vervanging toe.
Houden het nu nog een paar honderd kilometer vol vrees ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2006 10:22 #79582 door
Beantwoord door in topic amperage lampje
Zou je niet weer alle bedrading eens nalopen, niet per ongeluk een massadraadje vergeten? Of dat er een draadje klem zit tegen massa bv?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2006 10:23 #79581 door
Beantwoord door in topic amperage lampje
Type dynamo is Bosch 14V35A
120400605 staat er ook op
Mij lijkt het een type 2 wisselstroom of zeg ik dit fout

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2006 10:33 #79580 door
Beantwoord door in topic amperage lampje
MArcel ik heb gekeken en zag wel dat er een moertje los zat en misschien daardoor vekeerd contact kreeg. Ik zal zo een test rit maken
Gr Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2006 14:44 #79579 door
Beantwoord door in topic amperage lampje
Hallo Ron, Aan hetgeen er op de dynamo staat lijkt het mij een wisselstroom dynamo. Op een gelijklstroom dynamo staat als spanning en vermogen 12V 350W aangegeven. Het is het eenvoudigst te zien aan het model. Een gelijkstroom dynamo is langwerpig en klein van diameter, en van staal, meestal zwart gelakt. Een wisselstroom dynamo is kort en heeft een vrij grote diameter. Het huis bestaat uit twee aluminium schilden( alu. kleurig) met daar tussenin de stator,opgebouwd uit stalen plaatjes. Achterop de dynamo zit een zwart kastje ( spanningsregelaar,borstel-houder )De aansluitdraden zitten aan de achterzijde op het alu. schild. Je kunt meestal eenvoudig de toestand van de borstels controleren door de borstelhouder uit te bouwen. Twee kleine schroeven waarmee het zwarte kastje tegen de dynamo zit gemonteerd losmaken. Het geheel is dan van de dynamo af te nemen. Wees wel voorzichtig met het uitnemen, want je kunt de borstels beschadigen. Door de sp. rege-laar goed te kantelen bij het uitnemen kun je dat voorkomen. Wanneer de borstels inderdaad versleten zijn, zijn deze los te vervangen, maar kijk goed hoe de toestand van de loopringen is waar de borstels op glijden. Wanneer deze ingelopen zijn zijn ze misschien nog op te zuiveren, maar meestal moeten ze worden vervangen. Dit is alleen door een specialist te doen. Wanneer de borstels nog lang genoeg zijn kan ook de regelaar nog defect zijn. Succes Herman.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2006 14:49 #79578 door
Beantwoord door in topic amperage lampje
Bij de 14V35A gaat het waarschijnlijk om een wisselstroom dynamo met externe regelaar. Dus hierbij zit de regelaar niet in het koolborstelhoudertje. Dit even ter informatie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2006 17:26 #79577 door
Beantwoord door in topic amperage lampje
ron je zegt dat je je blok hebt uitgebouwd , het lijkt mij dat je daarbij niet aan de bedrading bent geweest , behalve accu en massakabels , loop de massakabels eens na tussen je blok en carrosserie , of per ongeluk iets losgetrokken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2006 23:40 #79576 door
Beantwoord door in topic amperage lampje
Allemaal bedankt!!!
Ik ben alles nog een nagelopen maar niks speciaals gevonden.
Ik heb mijn dynamo gedemonteerd en merkte dat een draadeinde los zat(Blijk baar bij de eerste demontage heb ik hier iets te enthousiast losgedraaid) maar toch alles bekeken wikkelingen bekeken alles perfect.
Opnieuw gemonteerd en Nu is het euvel weg.
Ik wilde altijd al een toerenteller maar niet een amperage lampje wat feller gaat branden naarmate ik meer gas geef.
Maar desalnietetmin IEDEREEN bedankt voor de respons
Groetjes Ron

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD