onstekings type
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2006 14:04 #52291
door
onstekings type is gemaakt door
Simpele vraag, zit er verschil in de uitvoering van de ontsteking van een B18a en b?
Ik heb een B18b met enkele stromberg, maar Ik vraag me af wat er nog meer niet klopt aan het blok op de carburateur na.
verder loopt hij aardig maar de ontsteking staat dus op 22graden ipv, 18 vandaar dat hij regelmatig pingelt.
Zit er nog verschil in het centrifugaalvervroegingsmechanisme contactpuynten en vacuum vervroeging? bij scandcar zie ik namelijk 2 type contactpunten staan.
Ik heb een B18b met enkele stromberg, maar Ik vraag me af wat er nog meer niet klopt aan het blok op de carburateur na.
verder loopt hij aardig maar de ontsteking staat dus op 22graden ipv, 18 vandaar dat hij regelmatig pingelt.
Zit er nog verschil in het centrifugaalvervroegingsmechanisme contactpuynten en vacuum vervroeging? bij scandcar zie ik namelijk 2 type contactpunten staan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2006 20:28 #80366
door
Beantwoord door in topic onstekings type
Ja er is verschil, maar niet dermate dat het problemen oplevert. Zet de ontsteking eerst gewoon even netjes op tijd, en je pingelen zal over zijn. Koop hier voor een stroboscoop. <br>
Ben Flierman
Ben Flierman
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2006 19:08 #80365
door
Beantwoord door in topic onstekings type
Stomme vraag wellicht, je rijdt toch op super? Het leuke van LPG is dat het nog klopvaster is dan super 98...
Volg ook het advies van Ben op, zo'n lamp heb je je leven lang plezier van. Ook leuk om aan je kleinzoon straks te laten zien hoe ze vroeger auto's afstelde.
Volg ook het advies van Ben op, zo'n lamp heb je je leven lang plezier van. Ook leuk om aan je kleinzoon straks te laten zien hoe ze vroeger auto's afstelde.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2006 19:34 #80364
door
Beantwoord door in topic onstekings type
En zorg voor een exemplaar met ingebouwde toerenteller want de motor moet 1500 toeren maken bij het afstellen met stroboscoop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2006 18:35 #80363
door
Beantwoord door in topic onstekings type
<body>
<p><b><i>Hier wat verdeler types + afstel gegevens:</i></b></p>
<p><font face="Arial" size="2"><b>B18A:<br>
</b>Verdeler: VJU 4 BL33<br>
Dwell: 60 graden<br>
Voorontsteking: 21 tot 23 graden BDP bij 1500 tpm </font> <br>
</p>
<p><font face="Arial" size="2"><b>B18B:<br>
</b>Verdeler: VJU 4 BL33<br>
Dwell 60 graden<br>
Voorontsteking: 17 tot 19 graden BDP bij 1500tpm</font> <br>
</p>
<p><font face="Arial" size="2"><b>B18D:<br>
</b>Verdeler: VJU 4 BL33<br>
Dwell 60 graden<br>
Voorontsteking: 22 tot 24 graden BDP bij 1500tpm</font> <br>
</p>
<p><font face="Arial" size="2"><b>B18D (late productie):<br>
</b>Verdeler: 0231 154001 JC4<br>
Dwell 59 tot 65 graden<br>
Voorontsteking: 22 tot 24 graden BDP bij 1500tpm</font> <br>
</p>
<p><font face="Arial" size="2"><b>B20A & B20B:<br>
</b>Voorontsteking: 10graden BDP bij 600-800 tpm</font> <br>
<br>
<font face="Arial" size="2"><b>Dwell voor de volgende onstekingen:</b></font></p>
<p><font face="Arial" size="2">JFUR 4: 59 tot 65 graden<br>
VJU 4 BR20: 47 tot 53 graden<br>
JFR: 59 tot 65 graden<br>
JFURX4: 59 tot 65 graden</font> <br>
</p>
</body>
<p><b><i>Hier wat verdeler types + afstel gegevens:</i></b></p>
<p><font face="Arial" size="2"><b>B18A:<br>
</b>Verdeler: VJU 4 BL33<br>
Dwell: 60 graden<br>
Voorontsteking: 21 tot 23 graden BDP bij 1500 tpm </font> <br>
</p>
<p><font face="Arial" size="2"><b>B18B:<br>
</b>Verdeler: VJU 4 BL33<br>
Dwell 60 graden<br>
Voorontsteking: 17 tot 19 graden BDP bij 1500tpm</font> <br>
</p>
<p><font face="Arial" size="2"><b>B18D:<br>
</b>Verdeler: VJU 4 BL33<br>
Dwell 60 graden<br>
Voorontsteking: 22 tot 24 graden BDP bij 1500tpm</font> <br>
</p>
<p><font face="Arial" size="2"><b>B18D (late productie):<br>
</b>Verdeler: 0231 154001 JC4<br>
Dwell 59 tot 65 graden<br>
Voorontsteking: 22 tot 24 graden BDP bij 1500tpm</font> <br>
</p>
<p><font face="Arial" size="2"><b>B20A & B20B:<br>
</b>Voorontsteking: 10graden BDP bij 600-800 tpm</font> <br>
<br>
<font face="Arial" size="2"><b>Dwell voor de volgende onstekingen:</b></font></p>
<p><font face="Arial" size="2">JFUR 4: 59 tot 65 graden<br>
VJU 4 BR20: 47 tot 53 graden<br>
JFR: 59 tot 65 graden<br>
JFURX4: 59 tot 65 graden</font> <br>
</p>
</body>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2006 22:42 #80362
door
Beantwoord door in topic onstekings type
Bedankt voor de reacties
Ik heb inmiddels de contactpunten vervangen en compressie gemeten.
Ik was er niet zeker van wat voor blok ik nou heb omdat m'n motorcode zegt B18B maar ik heb een enkele stromberg. Er kan dus ook wel een andere kop en nokkenas opzitten.
Ik heb een compressie gemeten van 12.5 en ga er dus vanuit dat het gehele blok een B18B set-up heeft op de carb. na.
Ik heb een stroboscoop lamp zonder toerenteller maar ik kon al duidelijk zien dat de ontsteking te vroeg stond. ik heb deze op de gok op 18graden gezet en de motor loopt al stukken rustiger.
Groeten, Henk
Ik heb inmiddels de contactpunten vervangen en compressie gemeten.
Ik was er niet zeker van wat voor blok ik nou heb omdat m'n motorcode zegt B18B maar ik heb een enkele stromberg. Er kan dus ook wel een andere kop en nokkenas opzitten.
Ik heb een compressie gemeten van 12.5 en ga er dus vanuit dat het gehele blok een B18B set-up heeft op de carb. na.
Ik heb een stroboscoop lamp zonder toerenteller maar ik kon al duidelijk zien dat de ontsteking te vroeg stond. ik heb deze op de gok op 18graden gezet en de motor loopt al stukken rustiger.
Groeten, Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





