smiths toerenteller perikelen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2006 16:49 #52267
door
smiths toerenteller perikelen is gemaakt door
Mijn toerenteller doet het prima bij koel weer. Nu het heet is in de auto, en de buitenkant warm wordt, vliegt de meter wild heen en weer en blijft vervolgens helemaal rechts staan. Na een tijdje met de airco aan gereden (ja, ja) doet ie het weer normaal. Als het een km teller is, zou ik dit kunnen begrijpen, maar nu snap ik het niet. Wat zou er kapot kunnen zijn? (Amazon 1966)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2006 17:08 #80506
door
Beantwoord door in topic smiths toerenteller perikelen
Ik heb bij de mijne de bedrading vervangen, wat wel verbetering bracht. Helemaal opgelost is het nog niet. Misschien is er intern iets met de meter. Het blijft engels natuurlijk.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2006 21:33 #80505
door
Ronald,
Mijn toerenteller,ook smiths,had ongeveer zelfde verschijnsel, bij warm weer weigerde hij dienst, een klap op de toerenteller deed wonderen.
Ik heb mij er nooit in verdiept wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Kees Vos bennekom
Mijn toerenteller,ook smiths,had ongeveer zelfde verschijnsel, bij warm weer weigerde hij dienst, een klap op de toerenteller deed wonderen.
Ik heb mij er nooit in verdiept wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Kees Vos bennekom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2006 18:01 #80504
door
Daar heb die Smiths tellers wel meer last van. Na een uurtje in de zon, draait mijn auto volgens de teller ook 4000 tpm stationair... Ik vermoed dat er egens een weerstandje oid. gevoelig is voor temperatuursinvloeden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2006 20:05 #80503
door
Zou het niet zijn dat het asje door de temperatuur wat gaat klemmen? Kon je deze dingen niet (laten)reviseren?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2006 20:20 #80502
door
Nee, het is niet het asje, dat loopt juist als een trein. De meter wordt gewoon veel te fanatiek als hij het warm krijgt.