remlichtschakelaar vervangen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2006 21:32 #52222 door
Aangezien de remlichten van mijn Amazon alleen gaan branden als ik hard rem, is het tijd om de remlichtschakelaar te vervangen. Ik heb nog het hydraulische type. Vervanging lijkt mij eenvoudig: remvloeistof alleen even opvangen en ontluchten schijnt niet nodig te zijn. <br><br>Nu las ik in een vorig topic iets over een remlichtschakelaar van een Kever die ook schijnt te passen en ook van een hogere kwaliteit is. Heeft iemand hier ervaring mee? <br><br>Andere tips zijn overigens ook welkom. Ombouwen naar het nieuwe type schakelaar heb ik geen zin in (misschien later nog eens). Klopt het ook dat het VOD de schakelaar niet meer verkoopt? Alvast bedankt voor de reacties!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2006 23:42 #80692 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar vervangen
ik heb hetzelfde probleem met mn katterug. als ik op de rem ga staan, lichten ze op! maar, ik hoef zelden een noodstop te maken maw ze branden zelden. eigenlijk levensgevaarlijk. ben benieuwd naar de tips.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-05-2006 23:59 #80691 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar vervangen
is het sensortje bij het pedaal goed gangbaar en zijn de contacten op de kabelschoentjes schoon? WD40 doet soms wonderen in dezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2006 11:04 #80690 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar vervangen
Ik heb dus geen sensor bij het pedaal, maar een soort grote schroef op een blokje bij de remleidingen in de motorruimte. Het ziet er allemaal wel vies uit, maar de remlichten branden wel. Ik kan mij niet voorstellen dat de remlichten eerder gaan branden als ik het daar schoonmaak. Ik zal het echter eens proberen. Verder nog tips bij het vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2006 14:17 #80689 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar vervangen
Mijn remlichten gingen op gegeven moment alleen maar branden als harder trapte. Uiteindelijk gingen ze helemaal niet meer aan. En de APK zat eraan te komen. Had eens gehoord van afgebroken (hydraulische)remlichtschakelaar dus ik zag de bui al hangen. Ik heb een elektrische remschakelaar van een BMW (bouwjaar 1980) gemonteerd bij het pedaal zelf mbv een steuntje. De bedrading liep er langs dus dat was meegenomen en zó aangesloten. Kosten: 6 euro bij automaterialenhandel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2006 14:47 #80688 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar vervangen
Hmm, dat klinkt inderdaad wel erg eenvoudig. Er moet ook aardig wat kracht op die remlichtschakelaar gezet worden met een steeksleutel om de zaak los te krijgen. Met het gevolg dat je al je remleidingen stuk draait...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-05-2006 20:40 #80687 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar vervangen
Ik heb ook een mechanische schakelaar gemonteerd. Gewoon naar de automaterialenhandel en een gangbaar model uitzoeken. Ik heb een stalen plaatje gepakt, gat erin geboord voor de schakelaar en bij het pedaal gemonteerd. Is veel eenvoudiger dan een nieuwe hydraulische schakelaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-05-2006 08:08 #80686 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar vervangen
Hydraulische schakelaar vervangen is toch echt het makkelijkst (als je er aan kunt komen).
Je moet hem ook wel los kunnen krijgen, het is allemaal koper / messing dus erg vastgeroest kan het niet zijn. Ik had hem zelf erg snel vervangen (destijds bij Scandcar gewoon verkrijgbaar, nu zie ik hem zo even niet staan meer daar).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-05-2006 20:34 #80685 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar vervangen
Voor de Volkswagenschakelaar kijk op www.paruzzi.nl/nl/big/frames.html
Ik heb vorig jaar van Scandcar een nieuwe gemonteerd, de eerste begaf het al snel. Ik heb een nieuwe gekregen en deze doet het nog steeds prima (bij dagelijks gebruik)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.